هشدار اروپا و غرب به روسیه نسبت به "پیامدهای سنگین" حمله به اوکراین

آمریکا،انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا، اوکراین و لهستان از روسیه خواستند تا کمپین اطلاعات نادرست خصمانه خود علیه اوکراین را متوقف کند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، در بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا، اوکراین، لهستان و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی و همچنین اتحادیه اروپا آمده است: هرگونه تجاوز نظامی احتمالی روسیه به اوکراین "پیامدهای بزرگ" و "هزینه سنگینی" خواهد داشت .

در این بیانیه آمده است: زمان برگزاری نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل (اریا-فرمول) به ویژه نگران کننده است، زیرا روسیه مشغول تقویت نیروهای نظامی در شبه جزیره کریمه و مرزهای اوکراین است. منشور سازمان ملل تهدید یا استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشوری را ممنوع کرده است. این کشورها همچنین از روسیه خواستند که کارزار اطلاعات نادرست خصمانه خود علیه اوکراین را متوقف کند، تنش ها را در اوکراین و اطراف آن کاهش دهد و بدون معطلی نیروها و تجهیزاتی را که بدون رضایت اوکراین در این کشور مستقر کرده، خارج کند.

این کشورها تاکید کرده‌اند: اقدامات روسیه موجب نگرانی جهانی و نقض قوانین بین‌المللی از جمله منشور سازمان ملل است، برخلاف تعهدات روسیه بر اساس قانون نهایی هلسینکی و منشور پاریس است و به طور فزاینده‌ای امنیت اروپا و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر