رییس مرکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی:

رانندگی با موتورسیکلت برقی هم گواهینامه می‌خواهد

رانندگی با موتورسیکلت برقی هم گواهینامه می‌خواهد

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: راکبان انواع موتورسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان، هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت‌های های کاربراتوری، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی وجود ندارد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: اخیرا در فضای مجازی کلیپی مبنی بر اینکه استفاده از موتورسیکلت‌های برقی نیازی به گواهینامه ندارد منتشر شده است که به استناد ماده یک آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب سال ۱۳۹۰ هیات وزیران، رانندگی با هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی متناسب با آن وسیله است.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور با تاکید بر اینکه موتورسیکلت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست افزود: راکبان انواع موتورسیکلت ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت‌های های کاربراتوری، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.

کرمی اسد گفت: مطابق ماده ۷۲۳ قاون مجازات اسلامی (تعزیرات) رانندگی بدون داشتن گواهینامه با هرنوع وسیله نقلیه خودرویی و موتوری تخلف نبوده بلکه جرم محسوب می‌شود و همکارانم در صورت مشاهده ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه، متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

وی درباره شرایط دریافت گواهینامه موتورسیکلت اظهار داشت: داشتن ۱۸ سال تمام، ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیت دار پزشکی، ارائه گواهی طی دوره‌های آموزش نظری و عملی از آموزشگاه‌ها یا مراکز مجاز آموزش رانندگی، قبولی در آزمون‌های تئوری و مهارت عملی از شرایط لازم برای اخذ گوهینامه موتورسیکلت است.

کرمی اسد خاطرنشان کرد: در سراسر کشور بیش از ۱۸۰ آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت وجود دارد که هموطنان می‌توانند با مراجعه به این آموزشگاه‌ها فرایند دریافت گواهینامه موتورسیکلت را بگذرانند.

ارسال نظر