بن‌های حمایتی و تخفیفی در اختیار فعالان قرآنی قرار می‌گیرد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارایه بن‌های حمایتی و تخفیفی به موسسات و فعالان قرآنی خبردادوگفت: تلاش ما این است که بن های تخصیص یافته در اختیار نقطه هدف قرار گیرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری  ایرنا، علیرضا معاف در گفت و گو با خبرنگاران با تشریح بخش های مختلف بیست و نهمین نمایشگاه بین المالکی قرآن و همچنین تفاوت این دوره نمایشگاه با دوره‌های گذشته، گفت: تلاش ما این است با رونمایی از ۸۰ نوآوری جدید همزمان با برگزاری این دوره نمایشگاه، فضایی معنوی همراه با تفریحات سالم و معنوی و نمایشگاهی با رنگ و بوی شهید حاج قاسم سلیمانی را پیش روی مخاطبان قرار دهیم.

وی در پاسخ به تداخل شب‌های قدر با برگزاری نمایشگاه قرآن هم توضیح داد: همزمان با برگزاری شب‌های قدر نمایشگاه با حدود یک تا یک ساعت و نیم زودتر به فعالیت خود پایان می‌دهد.

رئیس بیست‌ونهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه در خصوص بخش بین‌الملل هم از حضور و مشارکت وبیناری حدود ۲۰ کشور خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ وبینار نیز همزمان با برگزاری این رویداد بزرگ معنوی برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آمار رسمی و نهایی حضور شمار کشورهای حاضر در بخش بین الملل این دوره نمایشگاه که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه می شود در آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن اعلام خواهد شد.

معاف در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص موضوع سنت تعویض قرآن های فرسوده با قرآن های نو اظهار داشت: امسال نیز به شیوه دوره های قبل نمایشگاه قرآن سنت تعویض قرآن های فرسوده و قدیمی با جدید انجام و علاوه براین تلاش می شود تا نسبت به صحافی قرآن هایی که نیاز به نگ داری و یادگار و ... نیز اقداماتی انجام شود.

رییس بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارایه افطاری های ساده ، گفت: تلاش شده با عنایت به تاکیدات معظم له  امسال همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن در ساعت اذان مغرب چندین هزار بسته. افطاری ساده در میان مردم و بازدیدکنندگان توزیع شود.

در ادامه این مراسم از سه پوستر طراحی شده نیز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرزند شهید اصلانی از شهدای حرم رضوی رونمایی شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از این سه پوستر اینگونه توضیح داد که دو طرح با ضمیمه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طراحی شده و سومی نیز با ضمیمه قرآنی طراحی شده است.

معاف اضافه کرد: در هر سه طرح علاوه بر تصاویر شعار این دوره نمایشگاه و دیگر مشخصات نمایشگاه هم به چند زبان طراحی شده است.

ارسال نظر