هر گروهی در دنیا با رژیم صهیونیستی مبارزه کند از آن حمایت می‌کنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به عملیات‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، گفت: از هر گروه مبارزی علیه رژیم صهیونیستی در دنیا پشتیبانی می‌کنیم و این پشتیبانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در آیین نخستین سالگرد شهید سید محمد حجازی جانشین نیروی قدس سپاه که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، سردار حجازی را یکی از شهدای برجسته نظام اسلامی برشمرد که در همه دوران شکل‌گیری این نظام جز جلوداران بوده و در همه صحنه‌ها حضور داشته و گفت: اگرچه تابلوی برگزاری این مراسم به نام شهید حجازی است اما بدون تردید برگزاری چنین جلساتی، یاد و گرامیداشت همه شهدای عالی‌مقامی است که برای حرکت الهی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند.

سردار قآآنی تصریح کرد: ما پرچم را به نام شهید حجازی بالا برده‌ایم اما وقتی این جلسات تشکیل می‌شود به یاد همه شهداست؛ چه شهدای برجسته و قهرمان ما همچون حاج قاسم سلیمانی، احمد کاظمی، حسین خرازی، عبدالله میثمی که همگی جزو رفقا، همسنگران و همراهان شهید حجازی بودند و چه شهدای بزرگواری که هر کدام سردار خانه، شهر و قوم خود هستند. امروز در رأس این یادها شهدای مقاومت قرار دارد. شهدای درون قلب مقاومت یعنی ایران اسلامی گرفته تا ماورای مرزها به ویژه در فلسطین قهرمان، یک بار دیگر نشان دادند که اسلام زنده است، ارزش‌های اسلامی و فلسطین زنده است و نام شهدا همچنان استمرار دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: اگرچه بر اساس عرف متداول، در این جلسات به محضر خانواده شهدا عرض ارادت داریم اما همه ملت بزرگوار ایران خوب می‌دانند که برگزاری مجالس، علاوه بر تکریم و احترام به محضر شهدای عالی‌مقام، به جهت برشماری عزت‌ها، سربلندی‌ها و همچنین نشان دادن راه عزیز زندگی کردن است.

سردار قاآنی گفت: بنابراین در این جلسات حق بر این است تا در حد استطاعت وقت از ارزش‌هایی که در درون این شهدا بوده و آنها را به این مقام رسانده یاد کنیم چرا که ما در میان میدان مبارزه هستیم و ایران اسلامی در صحنه مبارزه علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی جلودار است.

وی ادامه داد: ما که جلودار هستیم، با پیروی از شهدای عالی مقاوم و روش آنها، باید این راه پر عزت را استمرار دهیم و جلوداری را ادامه بدهیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند؛ شهادت هنر مردان خداست و همچنین جای دیگری ایشان نکته‌ای بیان کرده‌اند که در وجود شهدای زیادی از جمله شهید حجازی به قدر زیادی متجلی شده است و فرموده‌اند که هنرمند آن است که بدون هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی و تنها برای خدا به جهاد برخیزید و خود را فدای هدف کند، نه هوی؛ این هنر مردان خداست.

سردار قاآنی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند شهید حجازی فردی مجاهد، دارای فکری پویا و دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب بود، تاکید کرد: این‌ مجاهد فی سبیل‌الله و این مرد میدان کار و تلاش خلاصانه و حاضر در همه صحنه‌ها که نیاز بود بدون هیاهوی سیاسی حضور داشت.

وی گفت: شهید حجازی مراتب مختلف مسئولیتی را در سپاه طی کرده بود اما همچنان که رهبر در پیام فرمودند در مسئولیت‌های بزرگ‌ سپاه خدمت کرده و در همه آن‌ها سربلند و موفق بوده و این سخن رهبر معظم انقلاب بود. 

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: او در مسئولیت‌های خطیر  با تایید رهبر انقلاب خدمت کرده و اوج مسئولیت‌های بلند در عناوینی خیلی پایین‌تر از آن می‌ایستد و با نهایت تدبیر تلاش می‌کند. 

این فرمانده شاخص جبهه مقاومت گفت: یکی از مراتب شهید حجازی برای رسیدن به شهادت اخلاص او بود و با اینکه جانشین فرمانده سپاه بود، آمد و شد جانشین فرمانده نیروی قدس و با جدیت و تلاش کار خود را انجام داد. 

وی ادامه داد: در جبهه مقاومت مردم‌ می‌دانند که شهید حجازی جز برجسته‌ترین مردان در حوزه‌ مقاومت است و از قبل از انقلاب فعالیت‌های خود را انجام داد و زندان و شکنجه باعث نشد از راهش خارج شود و در دفاع مقدس و بمباران شیمایی خیبر حضور داشت و مسئولیت خود را انجام داد و پس از آن نیز قریب به ۱۰ سال فرمانده نیروی مقاومت بود و کمتر کسی را داریم‌ که چنین مراحل مقاومت را داشته باشد. 

سردار قاآنی گفت: سردار حجازی پس از حضور در جبهه مقاومت و خط مقدم مقابله با صهیونیست با برنامه‌ریزی توانست موفق و سربلند باشد و سید حسن نصرالله او را جزء دوستان با تدبیر و جزء برنامه‌ریزان جبهه مقاومت و با تدبر تعبیر می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با اشاره به عملیات‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، گفت: از هر گروه مبارزی علیه رژیم صهیونیستی در دنیا پشتیبانی می‌کنیم و این پشتیبانی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: جوانان فلسطینی که امروز می‌بینید در فلسطین عملیات می‌کنند، اینها سرمایه‌های نهفته درون سرزمین فلسطین و نسل چهارم و پنجم هستند که اینگونه عملیات‌های فداکارانه انجام می‌دهند و تمام سیستم‌های رژیم صهیونیستی را به هم ریختند.

سردار قاآنی با بیان اینکه هرکجا تشخیص بدهیم برخورد جدی با صهیونیست‌ها خواهیم کرد و آن‌ها کوچکتر از آن هستند که با ما هماوردی کنند، تصریح کرد: به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده می‌شود، مدارک مسلم از جنایات سعودی‌ها در یمن داریم.

ادامه دارد ...

ارسال نظر