۱۵۲ زخمی و ۴۰۰ بازداشتی در درگیری‌های مسجدالاقصی+واکنش‌ها/اسرائیل کرانه باختری و غزه را می‌بندد

مقامات رژیم صهیونیستی از شامگاه امروز جمعه به بهانه اعیاد یهودی کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه را به مدت ۳۲ ساعت می‌بندد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه به دلیل عید فصح یهودیان از شامگاه امروز(جمعه) به مدت ۳۲ ساعت بسته می‌شود. فردا(شنبه)‌ نیز گذرگاه الجلمه و ام الریحان برای ورود فلسطینی‌های داخل به جنین بازگشایی می‌شود.

براساس این تصمیم نمازگزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری امروز می‌توانند برای نماز جمعه به مسجد الاقصی بروند. مردان ما بین ۴۰ تا ۵۰ سال نیز باید مجوز ورود داشته باشند.

همچنین صبح امروز درگیری‌های شدیدی در داخل مسجد الاقصی بعد از یورش نیروهای اسرائیلی رخ داد. این نیروها به سمت نمازگزاران بمب آتش‌زا پرتاب کردند که به زخمی شدن تعدادی از آن‌ها منجر شد.

هلال احمر فلسطین نیز از افزایش شمار مجروحان حمله جنایتکارانه اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی به ۱۵۲ نفر خبر داد.

فخری ابودیاب، از فعالان فلسطینی اعلام کرد که تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش بردند و به سمت نمازگزاران بمب صوتی و آتش‌زا و گلوله پلاستیکی پرتاب کردند.

همچنین نیروهای اسرائیلی یک عکاس و ۵ نگهبان الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی هم اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی پس از بازداشت ۴۰۰ نمازگزار فلسطینی درهای مسجد الاقصی را بازگشایی کردند.

هزاران فلسطینی سحرگاه امروز جمعه برای اقامه نماز در دومین جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجد الاقصی شدندودر نهایت پس از درگیری چند ساعته موفق به برگزاری نماز جمعه شدند.

واکنش‌ها

همچنین سازمان همکاری اسلامی یورش ده‌ها شهرک نشین تندرو به مسجد الاقصی با حمایت نیروهای اسرائیلی را محکوم کرد و آن را جریحه دار کردن احساسات امت اسلامی و نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی دانست.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رژیم صهیونیستی را مسئول تبعات ادامه عملیات قتل ملت فلسطین و نقض‌ مقدسات دانست.

وی از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست برای پایان دادن به این نقض‌ها و ملزم کردن اسرائیل به احترام به حرمت اماکن مقدس و حقوق سیاسی و دینی ملت فلسطین وارد عمل شوند.

همزمان دبیرکل سازمان ملل خواهان تحقیقات جامع در این باره شد.

الازهر نیز در بیانیه‌ای رخدادهای مسجدالاقصی را نگران کننده خواند و محکوم کرد.

افزایش شمار شهدا

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد یک فلسطینی که پنجشنبه در شهرک کفردان در جنین زخمی شده بود بامداد امروز در اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

با شهادت این فلسطینی شمار فلسطینی‌هایی که از چهارشنبه در کرانه باختری به شهادت رسیدند به هفت تن رسید.

به دنبال این حوادث گروه‌های فلسطینی در غزه بسیج عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر