برگزاری جشنواره تبیین فعالیت‌های قرآنی

معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از برگزاری جشنواره تبیین فعالیت‌های قرآنی به کمک موسسات مردمی خبر داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حامد منیری در همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی کشور که بعد از مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: درخصوص تبیین فعالیت های قرآنی با صبغه هنر چاره ای نداریم برای این که فضای قرآنی را جذاب تر کنیم تا توجوانان و جوانان به این سمت حرکت کنند و بتوانیم حافظان و قاریان بیشتری را تربیت کنیم و به همین منظور جشنواره تبیین در خصوص فعالیت های قرآنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا با موسساتی که فعالیت بیشتری دارند، تفاهم نامه هایی نوشتیم و نیازمند اقدامات فاخر و نوین هستیم. همانگونه که رئیس نمایشگاه قرآن اعلام کرده قرار است 80 نوآوری در این نمایشگاه رونمایی شود و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این نوید را می دهم که برای فعالیت های قرآنی مشکل مالی نداریم ولی باید فعالیت های قرآنی دارای تازگی باشد تا بتواند جوانان را جذب کند.

وی با اشاره به سفرهای خود به استان های اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، بوشهر و کرمان گفت: در این استان ها با فعالیت های موسسات قرآنی آشنا شدم و ما جشنواره های قرآنی را آغاز کردیم که برخی از آنها جدید است و برخی در ادامه فعالیت های قرآنی گذشته است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن؛ کتاب امید و آرامش به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ در مصلای امام خمینی (ره) مشتاق حضور علاقه مندان به کلام وحی و اهل بیت(ع) است. البته با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با شب‌های احیا، قرار است حدود یک تا یک و نیم ساعت زودتر غرفه های نمایشگاه به فعالیت خود پایان ‌دهند.

ارسال نظر