محمود عباس: رژیم صهیونیستی راه حل ایجاد دوکشور درفلسطین را به نابودی می کشاند

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تلاش سیستماتیک رژیم صهیونیستی برای ازبین بردن راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین های اشغالی هشدار داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، وی این مطلب را در دیداربا میگل آنجل موراتینوس، نماینده عالی اتحاد تمدن ها در سازمان ملل در رام الله در کرانه باختری رود اردن بیان کرد.

بر اساس این گزارش عباس دراین دیدار، این مقام سازمان ملل را در جریان آخرین تحولات سیاسی در مورد مسئله فلسطین و تحولات خطرناک میدانی در مناطق مختلف سرزمینهای اشغالی  درنتیجه اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض قوانین و توافق نامه های بین المللی قرار داد.

براساس این خبر، موراتینوس همچنین دیدارهای جداگانه ای با محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین و حسین الشیخ، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین داشت.

 این دو مقام فلسطینی خواستار حمایت بین المللی از فلسطینی ها و تلاش برای اجرایی کردن قطعنامه های مرتبط سازمان ملل شدند.

از ابتدای ماه آوریل، کرانه باختری و شهربیت المقدس صحنه درگیریهای شدید نیروهای اسرائیلی با فلسطینی ها در پی یورش  اسرائیل به مسجد الاقصی و شهرک های فلسطینی بوده است.

از آوریل ۲۰۱۴، مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها به دلیل امتناع تل‌آویو از توقف شهرک‌سازی‌ها، آزادی بازداشت‌شدگان قدیمی و مخالفت با راه‌حل پیشنهادی ایجاد دو کشور به حالت تعلیق درآمده است.

درهمین حال گزارشها از سرزمینهای فلسطین اشغالی حاکی است: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح امروز - جمعه - با یورش به حیاط و صحن های مسجد الاقصی به جوانان فلسطینی حمله کردند و شماری از آنان را مجروح کردند.

برخی منابع خبر دادند که در درگیری های صبح امروز، نظامیان صهیونیست علاوه بر شلیک گلوله، گاز اشک آور نیز به سمت نمازگزاران فلسطینی پرتاب کرده اند.

بر اساس گزارش ها، نظامیان صهیونیست با بستن مسیرها، از انتقال زخمی ها با آمبولانس به مراکز درمانی جلوگیری کردند.

شبکه الجزیره هم از وقوع درگیری در حیاط مسجد الاقصی بین فلسطینی ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی خبر داد و اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی جوانان فلسطینی در صحن مسجد الاقصی گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی شلیک کردند.

چهارشنبه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با افزایش تدابیر امنیتی، تقویت نیرو و تجهیزات خود، حدود ۳۰۰۰ نیروی جدید را در مجاورت مسجد الاقصی و شهر قدیمی بیت المقدس اشغالی مستقر کردند.

ارسال نظر