سومین روز یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی/اسرائیلی‌ها فردا راهپیمایی پرچم برگزار می‌کنند

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه شنبه) برای سومین روز متوالی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند و با حضور در صحن‌های این مسجد ورود و رفت و آمد شهرک‌ نشینان افراطی به مسجد القصی را تسهیل کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، همزمان با عید پسح(فصح) یهودیان،‌ جنبش افراطی یهودی "الهیکل" (معبد) و شهرک‌ نشینان راستگرای افراطی یهودی همانطور که اعلام کرده بودند برای سومین روز متوالی به مسجد الاقصی حمله کردند.

در همین راستا نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی نیز به دنبال این حمله و در جهت حمایت و حفاظت از آنها به مسجد الاقصی یورش برده و صحن‌های آن را از نمازگزاران فلسطینی تخلیه کردند.

به گفته شاهدان عینی نیروهای اسرائیلی در صحن‌های مسجد و نمازخانه‌ "القبلی" مستقر شدند و از صحن قبه الصخره بالا رفتند و فلسطینی‌ها را از صحن‌های مسجد بیرون کردند.

براساس گزارش خبرگزاری سما، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از یک طرف اجازه فعالیت کاملا آزادانه شهرک نشینان افراطی به رهبری جنبش الهیکل را در مسجد الاقصی می‌دهند در حالیکه فلسطینان را مورد آزار و اذیت قرار داده و آنها را به اجبار به بیرون مسجد هدایت کرده و ازبرگزاری نماز جماعت در مسجد و صحن‌های آن جلوگیری می‌کنند.

در همین راستا جنبش اسلامی حماس در واکنش به این اقدامات در بیانیه‌ای اعلام کرد در حفاظت از اماکن مقدس، مقاومت هیچ‌گونه سازشی از خود نشان نمی‌دهد.

براساس این بیانیه حماس تداوم هجوم به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را بشدت محکوم و اعلام کرد که این اقدامات تحریک ‌آمیز عملا موجب تشدید تنش‌ها و اننفجار اوضاع در منطقه خواهند شد.

همچنین این جنبش، اسرائیل را مسئول هر گونه ‌پیش‌آمدهای خشن در آینده دانست.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که شهرک نشینان افراطی یهودی قصد دارند فردا چهارشنبه راهپیمایی‌های موسوم به "رقص پرچم" را در اطراف شهر قدس برگزار کنند.

راهپیمایی پرچم‌ به مناسبت اعلام قدس به عنوان "پایتخت یکپارچه اسرائیل" پس از اشغال و الحاق آن در سال ۱۹۶۷ برگزار می‌شود.

سازمان دهندگان این راهپیمایی اعلام کردند که این راهپیمایی در واکنش به از دست دادن "حاکمیت" اسرائیل در قدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر