ثبت‌نام ۱۵۰ هزار نفر در سجام طی فروردین ماه/ تکذیب آغاز ثبت نام مشمولان جدید سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از ثبت‌نام بیش از ۱۵۰ هزار نفر طی فروردین ماه امسال در سامانه سجام خبر داد و گفت: این شرکت مرکزی این آمادگی را دارد که سودهای سنوات گذشته شرکت‌ها را دریافت و به حساب سهامداران واریز کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،«محمد باغستانی» از ثبت‌نام بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سامانه سجام طی نخستین ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: اقدامات مختلفی در دستور کار سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گرفت که لازمه انجام این تصمیمات جدید، ثبت‌نام سهامداران در سامانه سجام است. تحت تاثیر چنین اتفاقی تعداد ثبت‌نام کنندگان در این سامانه از رقم ۴۰ میلیون سهامدار عبور کرد.

وی با اشاره به قانون بودجه سال ١۴٠١ مبنی بر الزام ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برای پرداخت سود سهام خود از طریق سامانه سجام در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: زیر ساخت‌های فنی و سخت افزاری این امر مهیا شده است، اما سهامداران باید هر چه سریع‌تر در این سامانه ثبت‌نام کنند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند امسال سود ناشران را از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کند.

باغستانی با بیان اینکه سال گذشته ۲۹۰ شرکت سود سهام خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت کردند، گفت: از ابتدای امسال هشت شرکت سود سهام خود را از طریق این سامانه پرداخت کرده‌اند و پنج شرکت نیز در مراحل تکمیل مدارک و فرایندهای اجرایی پرداخت توزیع سود خود از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دارند.

تکمیل زنجیره پرداخت سود سهام

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش کارشناسان و متخصصان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت سود سهامداران حقوقی شرکت‌ها نیز فراهم شده است تا زنجیره پرداخت سود سهام شرکت‌ها تکمیل شود.

وی با بیان اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سود ۹۴ درصد سهامداران شرکت پلیمر آریا ساسول را روز چهارشنبه گذشته پرداخت کرد، گفت: برای نخستین بار سود سهامداران حقوقی یک شرکت شامل صندوق‌های سرمایه گذاری، سبدگردان ها و .. از طریق سمات به حساب آنها واریز شد.

باغستانی افزود: سهامدارانی که سود شرکت پلمیر آریا ساسول به حساب آنها واریز نشده است، می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، سود خود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت کنند.

تحقق یکی از آرزوهای دیرینه سهامداران

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه یکی آرزوهای دیرینه سهامداران بازار سرمایه به زودی برطرف می‌شود، گفت: دریافت سود سنواتی شرکت‌ها یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی سهامداران در طول سال‌های اخیر بود که خوشبختانه این شرکت زیرساخت‌های فنی لازم را برای رفع این مشکل فراهم کرده است.

وی با اشاره به نامه سازمان بورس و اوراق بهادار به همه ناشران بازار سرمایه مبنی بر اجرایی شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران (سودهای رسوب شده) اضافه کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی این آمادگی را دارد که سودهای سنوات گذشته شرکت‌ها را دریافت و به حساب سهامداران واریز کند که به طور حتم این موضوع منجر به افزایش رضایتمندی سهامداران خواهد شد.

تکذیب آغاز ثبت نام مشمولان جدید سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت را تکذیب کرد و اظهار داشت: هنوز ساز و کار و فرآیندهای اجرایی این طرح مشخص نشده است، به طوری‌که واجدین شرایط باید منتظر اطلاعیه‌های رسمی مراجع ذیصلاح در این زمینه باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر برخی افراد سودجو با اعلام آغاز ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت، مبالغی را از افراد دریافت کرده‌اند که آنها نباید در دام این گونه کلاهبرداران گرفتار شوند.

باغستانی گفت: سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با هدف ایجاد سامانه ای یکپارچه، فراگیر و ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه راه اندازی شده است.

ارسال نظر