کلهر: دودستگی در تیم ملی وجود ندارد/ بلیت‌فروشی جام جهانی از هفته آینده آغاز می‌شود

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تکواندو گفت: اختلاف نظر در تیم ملی فوتبال ایران شاید وجود داشته باشد اما دودستگی در این تیم نیست.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سینا کلهر در خصوص بلیت‌فروشی جام جهانی فوتبال در قطر اظهار داشت: بلیت‌فروشی در ۲ مرحله انجام می‌شود. در مرحله نخست فدراسیون ۹هزار بلیت به فروش خواهد رساند و در مرحله دوم نیز ۱۲ هزار بلیت فروخته می‌شود که قیمت متفاوتی دارد. بهترین جایگاه ورزشگاه در حدود ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد و کمترین هزینه نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. از هفته آینده نیز فدراسیون بلیت‌فروشی را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: اسکان و جابجایی هواداران فوتبال از دیگر موضوعات در دستور کار است. قیمت بلیت هواپیماهای قطری در حدود ۲۵ میلیون تومان است و ما به دنبال همکاری با وزارت راه برای پرواز با هواپیماهای ایرانی هستیم. اگر این امکان به وجود بیاید احساس می‌کنیم که قیمت بلیت هواپیما به نصف کاهش پیدا می‌کند. اگر سفر یک‌روزه باشد اسکانی وجود نخواهد داشت زیرا تماشاگران صبح به سفر می‌روند  و بعد از مسابقه برخواهند گشت. تاکنون برنامه‌ای برای پرواز تماشاگران به کیش وجود ندارد و قرار نیست تماشاگر به کیش منتقل شود و از آنجا به قطر سفر کند، تا آنجایی که وزارت راه هماهنگ کرده، قرار است از هشت شهر پروازها انجام شود و کیش هم یکی از آن هشت نقطه است. 

معاون فرهنگی وزارت ورزش درباره تورهای مسافرتی نیز گفت: من از هزینه تورها خبری ندارم اما با برآورد ما هزینه رفت و برگشت هر هوادار ایرانی به قطر چیزی در حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است. بلیت‌های VIP که گرفته شده خارج از سازوکار فدراسیون فوتبال بوده و هزینه آن نیز ۹۵۰ دلار است. آن چیزی که به نظر می‌رسد قطعی است هزینه بلیت بوده که شفاف اعلام شد و هزینه هواپیما و اسکان هم قرار است وزارت راه به‌زودی تصمیم بگیرد. 

وی گفت: برای هر بازی می‌توان 7هزار بلیت تهیه کرد. هدف نهایی این بود که ۱۰ هزار بلیت برای هر بازی به ایران داده شود و برای این کار نیز رایزنی خواهیم کرد.

کلهر در تشریح برنامه‌های فرهنگی وزارت ورزش در جام جهانی نیز گفت: این برنامه‌ها در ۲ بخش داخلی و خارجی است. بخش داخلی مربوط به پخش مسابقات در اماکن عمومی است. ان‌شاءالله اگر پیروزی برای تیم ملی رقم خورد آمادگی جشن‌ را داشته باشیم که امیدواریم این اتفاق بیافتد. در بخش خارجی نیز برنامه درون ورزشگاه با بیرون آن متفاوت است. در بخش خارجی بخشی از برنامه ما مربوط به لیدرها و ساماندهی آنان است. یکی دیگر موضوع لباس هواداری است، پرچم، سربند و مچ‌بند است که تدارک دیدیم. یک قسمت دیگر هم به بیرون ورزشگاه برمی‌گردد که در یک منطقه به اسم فیفازون که در نظر گرفته شده است فعالیت خواهیم کرد. قرار شد در قطر برنامه‌هایی مثل برگزاری کنسرت، گروه‌های موسیقی و صنایع دستی برگزار شود. در جلسه آخر کارگروه فرهنگی وزارت ورزش دبیر و مسئول فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

کلهر در پایان اتفاقات چند روز اخیر تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: البته ما از نزدیک که نگاه می‌کنیم دودستگی وجود نداشته است و ظاهراً یک اختلاف‌نظر بوده و برطرف شده است و آخرین صحبتی که با دوستان داشتیم، الحمدلله از آن چالش و تنش که وجود داشته است گذشتیم و وضعیت بهتر شده است. 

ارسال نظر