قاسم‌پور: برخورد با کنعانی‌زادگان فدای مصلحت شد

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به مصلحتی بودن حکم محرومیت مدافع تیم ملی گفت: این حکم نه تنها بازدارندگی لازم را ندارد بلکه نشان از ضعف فدراسیون در برخورد با متخلفان است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،«ابراهیم قاسمپور»  با اشاره به صدور حکم برای مدافع تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: هم مبلغ جریه نقدی و هم میزان محرومیت نشان از عدم قاطعیت فدراسیون فوتبال و کمیته انضباتی آن دارد. این حکم بعد از ۲ بازی تیم ملی صادر شد و نشان می‌دهد که یک حکم آبکی است.

وی ادامه داد: حکم برای تنبیه کنعانی‌زادگان نیست بلکه سرپوشی بر ضعف فدراسیون در تصمیم‌گیری‌ها است. فدراسیون بعد از انتشار آن فایل باید مدافع تیم ملی را تعلیق می‌کرد و بعد تصمیم می‌گرفت. به نظرم برخورد با این تخلف فدای مصلحت شد. 

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به نبود چند بازیکن مطرح در بازی های گذشته تیم ملی فوتبال ایران گفت: مهدی طارمی و سردار آزمون در چند بازی گذشته غایب بودند و تیم ملی ایران هم برنده شد. اگر کنعانی‌زادگان تعلیق می‌شد بی‌تردید اتفاقی رخ نمی‌داد بلکه اقتدار فدراسیون به رخ بازیکنان خطاکار کشیده می‌شد.

وی ادامه داد: اما این بازیکن بعد از صعود تیم ملی و گرفتن پاداش صعود حالا با یک حکم محرومیت روبرو شده  و این نشان می‌دهد ما مصلحت سنجی زیادی داریم. فدراسیون فوتبال با این بازیکن مماشات کرد و با یک حکم ضعیف بر مساله سرپوش گذاشت.

کارشناس فوتبال ایران این را هم افزود:‌ حکمی که فدراسیون صادر کرده نه تنها بازدارنده نیست بلکه بسیار ضعیف است. در تخلف کنعانی‌زادگان نباید تنها به یک نفر اکتفا کنیم. این تخلف ابعاد گسترده‌ای دارد و بانیان باید مجازات می‌شدند. در ماجرای بازیکن تیم منچستر یونایتد چه برخوردی شد چگونه این گرینوود تنبیه شد؟

قاسمپور با بیان اینکه برخورد سخت با کنعانی‌زادگان به معنای نابودی فوتبال او نیست عنوان کرد: تنبیه یک متخلف باید به گونه ای باشد که قدرت بازدارندگی داشته باشد. نه او بلکه کسانی که در این ماجرا دخیل بودند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: فدراسیون و کمیته انضباتی چشم‌پوشی کرد. در ماجرای بازیکن گابنی گل‌گهر نیز فقط تنبیه شامل تیم سیرجانی شد اما فدراسیون فوتبال خود را از آن ماجرا نیز کنار کشید.

ارسال نظر