همدانی: اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی باید حفظ شود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باید اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حفظ شود تا در این مسابقات بتوانیم موفق عمل کنیم.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در دو دیدار اخیر عراق و امارات را شکست دهد تا صعود به جام جهانی را قطعی کند.

در همین راستا ستار همدانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو  با خبرنگار ایرنا در مورد برتری تیم ملی در این دیدار، نقاط ضعف و قوت تیم ملی، شانس موفقیت در جام جهانی و موارد دیگر صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

همدانی: باید اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی حفظ شود

تیم ملی ۲ پیروزی دیگر که منتهی به حضور تیم ملی در جام جهانی شد، کسب کرد، ارزیابی شما چیست؟

به همه تبریک می‌گویم. با این بردهای خوب مردم شاد شدند. به نظر من زود هنگام تکلیف مشخص شد و دیگر استرسی بابت صعود به جام جهانی نکشیدیم. بدون باخت هم این صعود رقم خورد که اتفاق بزرگی بود.

نقش کادر فنی در این موفقیت‌ها چقدر بود؟

اسکوچیچ با مدیریت درست توانست حاشیه‌ها و شرایط تیم ملی را مدیریت کند و با وحدت و همدلی که در تیم ایجاد کرد، یکی از کم حاشیه‌ترین تیم‌ها را ساخت. کنترل حاشیه‌ها توسط کادر فنی خیلی خوب بود. برای مثال در بحث مهدی طارمی با یک برخورد درست هم طارمی به خوبی به تیم ملی بازگشت و هم نظم و انضباط در اردو بیش از پیش حاکم شد. برخورد او کاملا حرفه‌ای بود.

بازی با عراق و امارات را چطور دیدید؟

عراق همیشه یک رقیب سنتی و سر سخت برای تیم ملی است اما آنها تیم همیشگی نبودند و حواشی به آنها آسیب زده بود. آنها انگیزه زیادی برای تقابل با ایران داشتند اما تیم ملی با اقتدار این دیدار را برد و در دیدار با امارات هم همین اتفاق رخ داد. آنها نیز با انگیزه ظاهر شدند  اما حتی ۱۰ نفره آنها را بردیم.

همدانی: باید اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی حفظ شود

نقطه قوت تیم ملی در چه پستی است؟‌

فکر می کنم تیم ملی با توجه به شرایط فعلی چندان بد نیست. در حال حاضر ۹۰ درصد تیم را لژیونرها تشکیل می‌دهند و این کار مربی را راحت‌تر می‌کند. چرا که آنها با ساختار فوتبال روز دنیا به روز هستند. از طرفی ساختار دفاعی خیلی خوب بود. در خط حمله هم شرایط خوبی داشتیم و همه این عوامل دست به دست هم داد تا به جام جهانی برسیم.

برخی نقش بازیکنان را در موفقیت تیم ملی بیشتر از کادر فنی می‌دانند. واقعا اینگونه است؟

من با این موضوع مخالف هستم. در گذشته هم بازیکنان خوبی داشتیم اما نتوانستیم نتیجه بگیریم. بازیکن یکی از ابزارهای موفقیت است اما حفظ چنین بازیکنانی هنر یک مربی است. الان یکی از کم حاشیه‌ترین تیم‌های ملی را داشتیم که نقش اسکوچیچ در آن غیر قابل انکار است.

آیا در جام جهانی می‌توان موفق ظاهر شد؟

صعود به مرحله بعد در جام جهانی، باید در اولویت تیم ملی باشد؛ انجام دیدارهای های تدارکاتی و برگزاری اردو به این موضوع کمک زیادی می‌کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد می توانیم در جام جهانی هم موفق ظاهر شویم. باید از این بازی‌ها نهایت استفاده را کنیم. اعتماد به نفس و روحیه‌ای که در تیم دارد، می‌تواند برای موفقیت در جام جهانی مفید باشد. باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا اعتماد به نفس تیم ملی حفظ شود.

همدانی: باید اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی حفظ شود

 

ارسال نظر