چراغپور: از الان دیگر باید به فکر موفقیت در جام جهانی بود/به یک فاکتور موثر نیاز داریم

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌ به نظر من برای موفقیت در جام جهانی نیاز به یک فاکتور مهم داریم و برای اینکه به مراحل حذفی جام جهانی برویم، باید آن را در نظر بگیریم.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، جلال چراغپور در مورد آغاز اردوی تیم ملی در آستانه بازی با عراق و امارات اظهار داشت: اسکوچیچ زمانی که به تیم ملی آمد باید سه فاکتور را مد نظر داشت و از سه موضوع در تیم ملی محافظت می‌کرد. ابتدا باید از ته مانده نظمی بود که در تیم ملی بود محافظت می‌کرد چرا که اگر نابود می‌شد ساخت دوباره آن مشکل بود که اسکوچیچ به خوبی اینکار را انجام داد و از آن محافظت کرد.

وی افزود: موضوع دومی که اسکوچیچ باید از آن محافظت می کرد شرایط سنی تیم ملی بود. این تیم چند بازیکن داشت که بیش از هشت سال در آن حضور داشتند و به نوعی میانگین سنی تیم را بالا برده بودند و اسکوچیچ باید کاری می کرد که این میانگین سنی بالا نرود و در این کار نیز موفق عمل کرد. مساله سوم تزریق تفکرات خودش به تیم ملی بود و او باید کاری می‌کرد که بازیکنان با ایده‌آل خودش در تیم بازی کنند که این اتفاق نیز رخ داد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد دعوت تعداد زیادی بازیکن لژیونر به اردوی تیم ملی گفت:‌ شاید اگر من و شما هم می‌خواستیم فهرستی تهیه کنیم از همین نفرات دعوت می‌کردیم. از این لیگ نمی‌شود بیشتر بازیکن برای تیم ملی دعوت کرد. از طرفی این اتفاق عواقبی هم در پی خواهد داشت که یکی از آنها پایین آمدن تعداد لژیونر و تجربه بین المللی است.

چراغپور تاکید کرد: باید برای بالا رفتن کیفیت لیگ فکری کرد. باید اتاق فکری متشکل از کارشناسان، پیشکسوتان هر دوره و متخصصان علمی استفاده کرد تا کیفیت لیگ داخلی ما را بالا برد. بالا آمدن کیفیت مسابقات به تیم ملی هم کمک می‌کند. باید دانش به فوتبال ما نفوذ کند تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

چراغپور: از الان دیگر باید به فکر موفقیت در جام جهانی بود/به یک فاکتور موثر نیاز داریم

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در جام جهانی موفق باشیم، باید علم را وارد فوتبال کنیم، تصریح کرد: ما با مربی داخلی، خارجی و حتی با مربی‌ای که ۹ سال او را حفظ کردیم، در جام جهانی سه بازی کردیم و نتوانستیم از مرحله بالا برویم. برای اینکار نیاز داریم تا علم را به فوتبالمان تزریق کنیم. در همه جای دنیا غیر از سرمربی یک مربی علمی هم وجود دارد که وظیفه آن بررسی بازیکنان است. واقعا فوتبال ما به چنین مربی علمی نیاز دارد اما او را نداریم.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران تاکید کرد: اگر بخواهیم موفق باشیم باید از چنین مربی ای استفاده کنیم. وظیفه آن بررسی شرایط علمی بازیکنان است. حتی باید تجهیزاتی خریداری شود و اگر اوضاع مالی مهیا نیست اجاره شود تا شرایط بدنی بازیکنان مورد بررسی قرار بگیرد.  

وی گفت: کار ما برای رسیدن به جام جهانی به خوبی انجام شده و از الان باید در فرصتی که باقی مانده برای موفقیت در جام جهانی برنامه ریزی کنیم.

وی در مورد بازی با عراق و تعداد کرونایی تیم ملی گفت: بازیکنان خوبی داریم و به غیر خط حمله در سایر پست ها فاصله آنقدر نیست که تاثیری در روند تیم ملی داشته باشد. امیدوارم مقابل عراق هم موفق عمل کنیم.

ارسال نظر