مقام سابق آرامکوی عربستان: اروپا هیچ جایگزینی برای گاز روسیه ندارد

یک مقام سابق شرکت نفت آرامکوی عربستان گفت که اتحادیه اروپا هیچ جایگزینی برای گاز روسیه ندارد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از CNBC، صداد الحسینی، معاون سابق رئیس کل شرکت نفتی آرامکوی عربستان که بازوی تولید و صادرات این کشور محسوب می‌شود، گفت: ظرفیت کافی برای جایگزین کردن گاز صادراتی روسیه به اروپا وجود ندارد و این در حالی است که مسکو بازارهای متعددی برای فروش نفت و گاز خود به جای عرضه به اروپا دارد.

وی با بیان اینکه برای فصل زمستان پیش رو قیمت قبوض انرژی برای مردم اروپا به شدت افزایش خواهد یافت، افزود: آمریکا ظرفیت کافی تولید LNG برای جایگزین کردن گاز روسیه در اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.

به گفته الحسینی؛ این مسئله می‌تواند مشکلاتی جدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار جهانی انرژی ایجاد کند. شرایط کنونی یک فضای جدید است و برای بازار انرژی خوب نیست.

معاون سابق رئیس کل شرکت نفتی آرامکوی عربستان گفت:‌ در هر حالتی ظرفیت کافی تولید LNG در جهان برای جایگزین کردن صادرات گاز روسیه به اروپا وجود ندارد و سال‌ها طول خواهد کشید تا اتحادیه اروپا بتواند منابع گازی جدید به جای گاز روسیه پیدا کند.

الحسینی در مورد موضوع از دست رفتن مشتریان اروپایی برای گاز روسیه گفت: علیرغم تحریم‌های غرب تعداد زیادی بازارهای جایگزین برای حامل‌های انرژی روسیه از جمله چین، ژاپن و هند وجود دارد و این در حالی است که اروپا جایگزینی برای منابع گازی روسیه ندارد.

وی می‌گوید: در حالی که همین حالا میزان تولید حامل‌های انرژی در آمریکا به حداکثر رسیده، در شمال آفریقا هم با مشکل مواجه هستیم و ظرفیت تولید مازاد اوپک هم رو به تمام است و این مسئله یک مشکل جهانی است.

این مقام عربستانی می‌گوید: اگرچه ممکن است روسیه از تحریم‌های غرب آسیب ببیند اما دیگر کشورهای جهان هم همگام با روسیه متحمل رنج خواهند شد.

معاون سابق رئیس کل شرکت نفتی آرامکوی عربستان تأکید کرد: روسیه احتمالا خیلی زودتر از اروپا شرایطش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود خواهد بخشید.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

ارسال نظر