موفقیت خانواده مصری در حفظ قرآن کریم با قرائت‌های مختلف

سه خواهر و برادر مصری در استان دمیاط موفق شده‌اند هر کدام قرآن را با تلاوت خاص خود حفظ کنند، از سویی صوت آن‌ها در تلاوت قرآن نیز متفاوت است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سه خواهر و برادر مصری در استان دمیاط موفق شده‌اند هر کدام قرآن را با تلاوت خاص خود حفظ کنند، از سویی صوت آن‌ها در تلاوت قرآن نیز متفاوت است. این سه خواهر و برادر که میرنا، خالد و دنیا نام دارند، دانش‌آموز دوره ابتدایی و راهنمایی هستند.

میرنا خواهر بزرگ‌تر این خانواده که در سن ۱۵ سالگی موفق به حفظ ۲۶ جز قرآن کریم شده، حفظ قرآن را از ۱۰ سالگی آغاز کرده است. او علاوه بر حفظ و قرائت قرآن در زمینه شعر و سرودهای مذهبی نیز مستعد بوده و در بسیاری از برنامه‌های مدرسه و خانه فرهنگ شرکت می‌کند.

به گفته میرنا، او بردار و خواهر خود را نیز به حفظ و تلاوت قرآن کریم و احادیث نبوی تشویق می‌کند.

خالد فرزند دوم این خانواده نیز که ۱۳ سال سن دارد، حفظ قرآن را از ۸ سالگی آغاز کرده و تاکنون موفق به حفظ ۲۲ جز قرآن با قرائت حفص از عاصم شده است. او علاوه بر شرکت در فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه بازی فوتبال، اذان نیز می‌گوید.

به گفته خالد، علاقه به حفظ و تلاوت قرآن کریم از کودکی همراه وی بوده است.

دنیا دختر دیگر این خانواده که او نیز ۱۳ سال دارد، حفظ قرآن را از ۵ سالگی آغاز کرده و اکنون موفق به حفظ ۲۶ جز قرآن با قرائت «ورش» شده است. دنیا می‌گوید: علاوه بر حفظ و قرائت قرآن به داستان‌نویسی، رمان و شعر نیز علاقه دارد.

 

ارسال نظر