مهلت ارسال آثار به مهرواره «هوای نو» تمدید شد

سازمان تبلیغات اسلامی از تمدید ده‌روزه‌ای مهلت ثبت نام در اولین مهرواره «هوای نو» تا چهارم دی ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،  با توجه به برگزاری اولین دوره مهرواره هوای نو و پایان یافتن مهلت ثبت نام در این مهرواره که ۲۴ آذر اعلام شده بود، مهلت ثبت‌نام به مدت ۱۰ روز تمدید شد و علاقه ‎مندان به شرکت در بخش‎ های سه ‎گانه هیات، ستایشگری اهل بیت (ع) و کتاب تا چهارم دی‎ می توانند ثبت ‎نام کنند.

اولین دوره مهرواره هوای نو در سه بخش ستایشگری، کتاب عاشورا و هیأت‌ها و تشکل‌های دینی برگزار می‌شود که قرار است در هربخشی، هیأت‌ها و تشکل‌های دینی که فعال‌تر بودند و خدمات بهتری ارائه کنند، در نظام مشخص و مدونی که توسط شورای برنامه‌ریزی هر بخش و هیأت داوران تعیین می‌شود، انتخاب و به عموم مردم ارائه شود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو روز پیش (۲۲ آذر) در دیدار با عوامل برگزاری مهرواره هوای نو گفت: سنت هیئات مذهبی، گنج بی‌پایان ماست و هرچقدر با شیوه‌های مختلف معرفی شود، باز هم جا دارد. کدام سیستم را سراغ دارید که با عمق جان مردم ارتباط داشته باشد؟ یکی از نقاط ممیزه حاکمیت دینی همین است و متاسفانه گاهی به‌عنوان کارهای اداری به این موضوع نگاه می‌کنیم که چیزی از آن حاصل نمی‌شود. در دنیایی که شرایط پیچیده است و فرزندانمان در معرض تهدید هستند باید پرچم حسینی در دستمان باشد تا بتوانیم از این فضا عبور کنیم و ما در این مسیر با همه توان حمایت‌‎های لازم را انجام می‌دهیم.

وی با تجلیل از ایده های جدید دبیر این مهرواره گفت: وحید ملتجی همیشه ایده‌های نو در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و دینی ارائه می‌کند و در اصفهان هم با طرح‌هایی که ارائه کرده‌، شیوه‌های جدیدی در عزاداری‌ها گسترش پیدا کرده و باید تلاش کنیم این طرح‌ها را بین‌المللی کنیم. فرایند جامعه اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم می‌کنند که ختم به جامعه مهدوی شود، باید از همین هیات ها و مجالس بگذرد و ما نیز  از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.

وحید متلجی دبیر مهرواره هوای نو معتقد است هیات، یک نهاد کاملا مردمی و به عبارتی امن ترین نهادی است که خانواده ها می توانند از آن استفاده کنند ولی معمولا همه نگاه ها از یک منظر به هیات بوده و مهرواره هوای نو به دنبال تغییر این نگاه به هیات است. 

وی افزود: در دو دهه اخیر، هیات هایی به وجود آمده‌اند که از حوزه هیات فراتر رفته‌اند. مثلا علاوه بر مراسم آئینی که سخنرانی و مداحی بخش هایی از آن است، ابعاد دیگری مانند حوزه‌های تربیتی، آموزشی، خدمات اجتماعی، قرض الحسنه و حوزه های رسانه را دخیل کرده اند و در واقع یک مجموعه فرهنگی را تشکیل داده اند که می توان به ابرهیات ها تعبیر کرد و مهرواره هوای نو سعی می کنیم به این موضوع بپردازیم.

ملتجی افزود: این مهرواره شامل تشکل های فرهنگی مردمی و تشکل های شاخص است و قرار بر این شد که این تشکل ها برنامه هایی را برای ارتقاء سطح کیفی فعالیت هایشان طراحی کنند که یکی از آنها مهرواره برگزیدگان سال هیات ها و تشکل های دینی است که از سوی سازمان تبلیغات و با حضور هیات ها و تشکل های دینی سراسر کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مهرواره گفت: آشنایی بیشتر و متقابل عموم مردم و جوانان با هیات ها و تشکل های مردمی یکی از اهداف این مهرواره است. البته مردم با مقوله هیات آشنا هستند ولی چون می خواهیم به معرفی هیات های شاخص و خدماتی که این هیات ها ارائه می دهند و همچنین سبکی که هیات ها و تشکل های شاخص بر اساس شرایط زمان ارائه می دهند، بپردازیم لازم است این خدمات برای جوانان بیشتر از قبل معرفی شود و ارتباط دو سویه ای بین عموم مردم و جوانان با هیات ها و تشکل های دینی اتفاق بیافتد.

ملتجی از معرفی تخصصی هیات ها و تشکل های شاخص و برتر به عنوان هدفی دیگر یاد کرد و افزود: سال ها صحبت معرفی هیات های شاخص مطرح بوده و قرار است در اولین دوره این اتفاق بیافتد. همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی تشکل های دینی در گام دوم انقلاب از مهمترین هدف های برگزاری این مهرواره است.

علاقه‎ مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از روند برگزاری مهرواره هوای نو به صفحه مجازی هوای نو یا از طریق وب‌سایت هوای نو در این مهرواره ثبت‌نام کنند.

 

ارسال نظر