همکاری مشترک جهاددانشگاهی و جامعه الزهرا(س) در جشنواره ملی مهدویت

معاون فرهنگی جامعةالزهرا گفت: نگاه جهاد دانشگاهی نگاه نیاز محمور اجتماعی و حل مسئله است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، نشست صمیمی بین معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم و معاونت فرهنگی جامعةالزهرا برگزار شد.

محوریت این نشست، پیرامون برگزاری هرچه با شکوهتر جشنواره ملی مهدویت بود. علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در ابتدای این نشست به ارایه توضحیاتی پیرامون فعالیت های این نهاد پرداخت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جهاد دانشگاهی قن اقدام به برگزاری دوره های عمومی و تخصصی ویژه آحاد مختلف مردم از دانشجویان و طلاب و گروه های مختلف جامعه کرده است. از جمله فعالیت های مهم آموزشی این نهاد می توان به برگزاری دوره‌هایی مانند دوره مصلحین با دادگستری با حضور طلاب، اجرای طرح گسترده مشاغل خانگی که طلاب نیز از جمله گروه هایی هستند که می توانند در این عرصه فعال باشند، اشاره کرد.

وی بیان کرد: کلاس‌هایی در حوزه‌ مهارت‌ افزایی همچون توسعه فردی و مهارت‌هایی که منجر به اشتغال می‌شوند در جهاد دانشکاهی تعریف شده است. این نهاد می‌تواند دوره‌های مورد نیاز طلاب را برگزار کند یا طلاب بتوانند با درصدی تخفیف بتوانند در کلاس‌ها ثبت نام کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مهدویت نیز گفت: این جشنواره سومین سال خود را پشت سر می گذارد و قطعا حضور نهادهای حوزوی از جمله جامعه الزهرا(س) در این جشنواره می تواند در عمق بخشی و غنای این جشنواره نیز موثر باشد.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین برزو معاون فرهنگی حوزه علمیه جامعةالزهرا گفت: در جامعةالزهرا طلاب بر اساس علایقشان فعالیت‌های فرهنگی-هنری را پیگری می‌کنند و در این زمینه‌ها فعال هستند. همکاری‌ها باید بین دو مجموعه در فضاهای مشترک با توجه به نوع، ساختار و انگیزه هر دو مرکز صورت پذیرد.

وی با تاکید بر این‌که جهاد دانشگاهی نیز مانند جامعةالزهرا متولد انقلاب است، بیان کرد: هر دو سازمان با رویکرد امام خمینی(ره) سامان یافته و قرار بوده خلاهایی را پر کنند. هنوز کمبودهایی وجود دارد که باید در ادامه به رفع آنها اقدام کنیم.

معاون فرهنگی جامعه الزهرا(س) بیان کرد: همکاری بین این دو نهاد می تواند در بخش های فرهنگی، حوزه آسیب های اجتماعی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، اجرای جشنواره های ملی مثل مهدویت، و... به شکل کاملا مستمر دنبال شود.

وی اظهارکرد: مهدویت بخش مهمی از عرصه فرهنگی و تبلیغی ما را تشکیل می دهد. افراد در این مرکز علمی حوزوی، افراد آموزش می‌بینند تا به مبلغ فعال در اجتماع یا مبلغ پژوهشگر مبدل شوند. در این زمینه همکاری‌های زیادی می‌شود داشت. موضوع مهدویت موضوعی است که ما نمی‌توانیم از کنارش بگذریم.

انتهای پیام

ارسال نظر