استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد:

فاطمه زهرا (س) و امیدآفرینی

فاطمه زهرا (س) و امیدآفرینی

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه ۳ موضوع تکیه به خدا، تفکر مثبت و توجه به وظیفه را از عوامل امیدآفرینی حضرت زهرا (س) در برابر یاس‌ و ناامیدی در جامعه معرفی کرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، وی شامگاه شنبه در آیین‌ سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) در هیات‌ کربلای شهرستان رفسنجان، امید را بالاترین‌ سرمایه انسان و جامعه برشمرد و گفت: امید می تواند به انسان حرکت رو به رشد بدهد در حالی که یاس‌ موجب سقوط انسان‌ در زندگی دنیوی و اخروی‌ می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از عواملی که موجب ایجاد یاس‌ می شود اجابت‌ نشدن دعاست‌ زیرا مردم‌ از دعا شناخت دقیق ندارند و فکر می کنند وقتی دعا می کنند حتماً باید اجابت شود در غیر اینصورت‌ ناامید می شوند در حالی که اجابت دعا به معنای انجام‌ خواسته انسان‌ از خدا نیست و گاهی اوقات به مصلحت نخواهد بود.

حجت الاسلام‌ رفیعی بیان کرد: گاهی وقت ها ارتکاب سنگین‌ گناه، پوچگرایی و ضعف تحلیل جوانان‌ از خلقت موجب یاس‌ و ناامیدی می شود و نیز مقایسه ای که مردم‌ در زندگی هایشان‌ از ثروت، اولاد و مقامشان‌ نسبت‌ به دیگران دارند خود عامل دیگر ایجاد یاس و ناامیدی‌ است.

وی تصریح‌ کرد: همچنین توقعات بیش از حد و شکست‌ از دیگر عوامل ایجاد ناامیدی به شمار می رود؛ درصورتی که هر کس از رحمت خدا مایوس‌ شود گمراه است.
رفیعی ادامه داد: ۲۵ درصد ازدواج‌ ها به طلاق می انجامد که منشا آنها بیشتر یاس و افسردگی است.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام‌ دوّم‌ انقلاب اسلامی به جوانان‌ فرمودند که انتظار دارند برای امیدآفرینی در جامعه جهاد کنند لذا بالاترین‌ سرمایه امید است.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

ارسال نظر