امیکرون جایگزین دلتا می‌شود/ امید برای آرام شدن وضعیت همه‌گیری

بررسی محققان نشان می‌دهد، سویه امیکرون می‌تواند جایگزین نوع دلتا شود و ایمین افراد را بیش از 4 برابر افزایش دهد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، بررسی محققان آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که سویه امیکرون می‌تواند جایگزین نوع دلتا شود؛ براساس بررسی‌های صورت گرفته،  پاسخ ایمنی افراد آلوده به امیکرون محافظت در برابر دلتا را بیش از چهار برابر افزایش می‌دهد.

در این بررسی ۳۳ فرد واکسینه شده و واکسینه نشده که به سویه امیکرون آلوده شده بودند، حضور داشتند. محققان علاوه بر آنکه دریافتند خنثی سازی سویه امیکرون (توسط سیستم ایمنی بدن شرکت‌کنندگان) طی ۱۴ روز پس از ثبت نام در مطالعه، ۱۴ برابر افزایش یافته است، مشاهده کردند که افزایش ۴.۴ برابری در خنثی سازی نوع دلتا نیز وجود دارد.

این یافته‌ها می‌تواند پیامدهای قابل‌توجهی برای کشورهایی مانند ایالات متحده داشته باشد که در آن موارد ابتلا به سویه امیکرون به سرعت در حال افزایش است.تیم دانشمندان  در موسسه تحقیقات سلامت آفریقا در یافته‌های خود نوشتند: «این نتایج با این نظریه که امیکرون نوع دلتا را جایگزین کرده است، مطابقت دارد، زیرا می‌تواند مصونیتی ایجاد کند که دلتا را خنثی می‌کند و احتمال ابتلای مجدد به این سویه را کاهش می‌دهد».

بر اساس یافته‌های دانشمندان، اگر امیکرون جایگزین دلتا شود و نسبت به انواع سویه‌های گذشته خفیف‌تر باشد، «شیوع بیماری شدید کووید ۱۹ کاهش می‌یابد و به میزان قابل توجهی از سطح اختلالات همه‌گیری کرونا کاسته می‌شود».

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در ایالات متحده بیش از ۵۸ درصد مواردابتلا مربوط به سویه امیکرون می‌شود.

انتهای پیام/


 

ارسال نظر