امیدواری سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان

ارتباط دو سویه دولت و مردم، آشنایی از نزدیک دولتمردان با مشکلات منطقه و فراهم شدن زمینه رفع این مشکلات در آستانه یکصدمین روز سفر رئیس جمهور به استان سمنان بارقه امید را در دل مردم دیار دارالمرحمه ایجاد کرده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت روز سیزدهم آبان ۱۴۰۰ در قالب نهمین سفر استانی میهمان مردم استان سمنان بودند که با ۵۴١ مصوبه در سمنان، در کنار تلاش برای رفع مشکلات، دلگرمی مردم به آینده و اعتماد را به جامعه بازگرداند.

این سفر برکات زیادی از جمله برنامه‌ریزی برای تخصیص ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلات بانکی به همراه داشت و مهم اینکه توجه خاص به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی، اولویت وزارتخانه‌ای، رعایت عدالت و تخصیص به طرح‌هایی که زودتر امکان تکمیل دارند، معیارهای در اولویت توزیع اعتبارات استان سمنان پیرو سفر آیت الله رییسی مورد توجه  قرار دارد.

 بازدید رئیس جمهور و اعضای هیات دولت  از مناطق محروم، کم برخوردار استان سمنان و نقاطی که با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند، نشان داد که سفر صرفا به بررسی و پیگیری مشکلات ختم نمی‌شود بلکه ارائه راهکار و به نتیجه رساندن موضوعات، از عزم دولتمردان برای پیشرفت همه جانبه با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توجه به برقراری عدالت حکایت دارد و دولت سیزدهم به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم و تغییر دادن وضعیت موجود و رفع عدم توازن منطقه‌ای و ناعادلانه است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز سیزدهم آبان ۱۴۰۰ در سفر به استان سمنان وعده ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر این استان را اعلام کرد که به عنوان یکی از مصوبات اکنون ابلاغ شد و زمینه‌سازی آن با تاکید بر مطالعات و همکاری هلدینگ صنایع عمومی شستا، در دستور کار قرار گرفت.

بارقه‌های امید سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان

اعتبار۱۵۰هزار میلیارد ریالی سفر رئیس‌جمهور به سمنان برای عمران واقتصاد

استاندار سمنان گفت: در نهمین سفر استانی آیت الله رییسی به سمنان، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات بانکی برای ۵۴۱ طرح تصویب شد.

سید محمد رضا هاشمی با اعلام تامین ۱۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار طرح‌های عمرانی و اقتصادی، بیان کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال این اعتبارات مربوط به طرح‌های عمرانی است.
وی از تخصیص اعتبار مصوبات سفر به صورت ۱۰۰ درصدی خبر داد و گفت: طرح‌های اقتصادی نیز ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دریافت کردند.
هاشمی ابراز امیدواری کرد که این اعتبارات تحولات عمرانی و اقتصادی مناسبی را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اعتبارهای درنظر گرفته شده در سفرهای استانی در طی سه سال و تا سال ۱۴۰۲ تخصیص پیدا می‌کند که بیشتر تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۱ براساس توسعه متوازن انجام می‌شود. 

وی اظهار داشت: مبنای توزیع اعتبار، جمعیت و میزان محرومیت است و تلاش دولت در تخصیص اعتبار اتمام طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت در استان است.
استاندار سمنان از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان خواست تا مصوبات سفر رئیس جمهور را به صورت مستقیم از طریق وزارتخانه‌های متبوع خود پیگیری کنند.

 

ایجاد ۲ هزار شغل با راه‌اندازی خط تولید جدید پیرو مصوبه سفر رئیس جمهور

کارخانه نساجی پاکریس مهدیشهر با ۳۵ هکتار مساحت و ۱۲ هکتار فضای مسقف، زمانی قطب تولیدات منسوجات کشور بود و به دلیل مسایل مدیریتی، فقدان حمایت از تولیدات داخلی و مشکلات سرمایه گذار سال هاست تعطیل شده و بلااستفاده مانده است ، این مجموعه تولیدی زمانی بانی اشتغال بیش از چهار هزار نفر بود و  آیت الله رییسی در برنامه های سفر روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان از واحد تعطیل نساجی پاکریس در شهرستان مهدیشهر بازدید کرد و مقرر شد بنیاد مستضعفان در این واحد خط تولیدی ایران تایر راه اندازی کند.  اکنون استاندار سمنان اعلام کرد راه‌اندازی خط تولید جدید در مهدیشهر به همت بنیاد مستضعفان پیرو سفر رئیس جمهور ۲ هزار شغل ایجاد می‌کند.

هاشمی افزود: احیای این واحد تولیدی در مهدیشهر و راه اندازی خط تولید ایران تایر در این مجموعه، از مصوبات سفر رییس ‌جمهور به استان سمنان است.

بارقه‌های امید سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان

مصوبه تامین اعتبار برای ارتقای ایمنی راه‌های استان سمنان

جاده‌های استان سمنان با میزبانی از ۲۰ میلیون مسافر عبوری در سال و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه شاهد تصادف های دلخراش است و براساس گزارش‌ها استان سمنان از لحاظ فراوانی واژگونی خودرو در کشور رتبه دوم را دارد و رئیس جمهور در سفر به استان برای رفع نقاط حادثه‌خیز و ارتقای ایمنی راه‌ها اعتباری را در این زمینه مصوب کرد و انتظار می‌رود مسوولان در پیگیزی و جذب اعتبارات اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای بهبود وضعیت راه‌های سمنان در نظر گرفته شد.

احسان منصور کیایی ابراز داشت: اعتبارات در نظر گرفته شده از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در ۲ بخش رفع نقاط حادثه‌خیز و نگهداری و لکه‌گیری آسفالت جاده‌های استان هزینه خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به وجود چهار نقطه مستعد حادثه‌خیز در محورهای استان سمنان ، ادامه داد: طرح رفع نقص ۲ نقطه در محدوده لاسجرد و ایوانکی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و رفع نقص نقاط دیگر در دستور کار است.

بارقه‌های امید سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان

برنامه‌ریزی تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس شرق کشور

مستندسازی با بهره گیری از حقایق تاریخی و ارزشی دوران دفاع مقدس در استان سمنان در قالب طرح فاخر «موزه دفاع مقدس» یادگار سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۵ است که در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع آغاز شد و همچنان تکمیل نشده و اکنون استاندار سمنان گفت: بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان برای پارک موزه دفاع مقدس پیش بینی شد که ضرورت دارد دستگاه های متولی امر به همراه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جهت تخصیص این اعتبار به منظور تکمیل و بهره برداری از این ‌مجموعه اقدام کنند.

هاشمی استان سمنان را با تقدیم بیش از سه هزار شهید و هفت و هزار و ۵۰۰ جانباز برای حفظ اقتدار انقلاب اسلامی در دروان هشت سال جنگ تحمیلی زیبنده این پارک موزه خواند  و افزود: اقدامات  خوبی در خصوص پارک موزه دفاع مقدس استان تاکنون انجام‌شده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: وظیفه مسوولان گام برداشتن در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

بارقه‌های امید سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان

تامین یک سوم اعتبار تکمیل تقاطع شهرک صنعتی سمنان پیرو مصوبات سفر رئیس جمهور

تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی شهر سمنان یکی از مطالبه‌های مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران- مشهد و تسهیل در رفت و آمد کارگران و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی محصولات تولیدی واحدهای تولیدی است  و اکنون  برای تکمیل طرح تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی شهر سمنان با تامین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سال آینده به بهره‌‎برداری می‌رسد که یک سوم این اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ابراز داشت:  از مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهر سمنان، ۱۰۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور به استان سمنان تامین می شود.

حسین دهقان در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: اکنون ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی شهر سمنان تخصیص یافته که برای تکمیل طرح در دست هزینه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان بیان کرد:  در زمان حاضر رمپ ورودی و خروجی شهرک صنعتی شهر سمنان آسفالت شده و تا ۱۵ روز دیگر قابل استفاده است.

دهقان اضافه کرد: با توجه به تامین منابع مالی و رفع مشکلات اعتباری و با توجه به طولانی شدن مدت اجرا، تلاش می‌شود این طرح هر چه سریع تر و تا نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.

 

تامین اعتبار برای ارتقای ایمنی مسیر دسترسی به بیمارستان مهدیشهر و آرادان 

تقاطع غیرهمسطح آرادان در محل تلاقی جاده تهران - سمنان با محور منتهی به آرادان واقع شده که تکمیل این طرح مطالبه مردمی و  نقشی مهمی در رفع گره ترافیکی و افزایش کیفیت راه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در این باره گفت: برای تکمیل تقاطع غیر همسطح در شهرستان آرادان و احداث تقاطع زیر گذر برای تامین ایمنی رفت و آمد به بیمارستان مهدیشهر از محل سفر رئیس جمهور ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

بارقه‌های امید سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان

یکی از مشکلات شهرستان‌های استان سمنان خشکسالی و تنش‌آبی است که توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند  و در همین زمینه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یکهزار میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان پیش‌بینی شده است .

جعفرمرادی حقیقی اظهار داشت: پیش‌بینی اعتبار از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کاهش سیلاب، تغذیه سفره‌آب‌های زیرزمینی و رفع چالش‌های کم آبی در بخش کشاورزی موثر است.
 

بارقه‌های امید سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان

افزایش سهمیه نهاده‌های دامی پیرو سفر رئیس جمهور

دامداران استان سمنان به عنوان مظهر توانمندی داخلی در تولید و کانون مهم خودکفایی اقتصادی، برای تحقق طرح زنجیره افزایش تولید گوشت، با مساله کمبود و گرانی نهاده دست به گریبان هستند  که استاندار سمنان گفت: هفت هزار تن سهمیه نهاده‌های دامی استان، پیرو مصوبه سفر رئیس جمهور به سمنان، افزایش یافت.

هاشمی ابراز داشت: رفع مشکلات دامداران استان سمنان در دستور کار است و انتظار می‌رود با افزایش سهمیه نهاده‌های دامی استان، بخشی از مشکلات آنها رفع شود.
استاندار سمنان ادامه داد: راهکار پرداخت تسهیلات کم بهره برای افزایش تولید در دامپروری‌ها و صدور مجوزهای کشت هیدروپونیک برای تامین بخشی از خوراک دام، برای رفع مشکلات دامداران استان سمنان دنبال می‌شود.
 بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

بارقه‌های امید سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان


تلاش‌ها برای تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری پیرو وعده رییس جمهوری 

آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در سیاه چادر عشایر شهرستان مهدیشهر حضور یافت و به درد دل آنان گوش داد و وعده ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر این استان را اعلام کرد که به عنوان یکی از مصوبات اکنون ابلاغ شد و زمینه‌سازی آن با تاکید بر مطالعات و همکاری هلدینگ صنایع عمومی شستا، در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دام سنگسری، با محصولات فراوانی که از شیر آن تولید می شود و گوشت باکیفیت، دارای ظرفیت بسیار زیاد و ارزشمند است.
عباس گلرو با اشاره به اینکه ایل سنگسری در سطح کشور بسیار شناخته شده است افزود: رئیس‌ جمهور وعده ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر را داد و به عنوان یکی از مصوبات سفر به استان سمنان ابلاغ شده است.
وی بیان کرد که این طرح باید مطالعه داشته باشد و زیرساخت های آن فراهم و اعتبار مالی آن تامین شود.
گلرو تاکید کرد: در بحث اجرای قطب دامپروری به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور، تاکید شده تا از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بهره گیری شود و در راستای تسریع و به سرانجام رسیدن آن بررسی خواهد شد تا از ظرفیت شرکت شستا نیز استفاده شود.
وی گفت که ایل سنگسری با ویژگی ها و ارزش های منحصر به فرد خود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و به عنوان یک اقدام ملی به سرانجام برسد.
وی یادآور شد: همه باید برای تحقق وعده رئیس جمهور و اجرایی شدن مصوبه سفر در خصوص ایجاد قطب دامپروری، تلاش خود را به کار گیرند.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط و متولی امر برای فراهم کردن زمینه های لازم برای شروع عملیات اجرایی این طرح، موظف به همراهی هستند.

مطالعات، اولین گام اجرای مصوبه رئیس جمهور در ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز گفت: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر طی انجام کار مطالعاتی، با استفاده از تمام ظرفیت های موجود اجرایی خواهد شد.
علیرضا شریفی نژاد افزود: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر یک طرح ملی و از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که باید اجرایی شود.
معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور به استان و تحقق این وعده، موانع و موارد موجود بر سر راه طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر برطرف و پشتیبانی ها صورت می گیرد ابراز داشت: تلاش می شود تا این ظرفیت ها با تمام قدرت در حوزه ملی و استانی به کار گرفته شود و این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

ارسال نظر