دولت مردمی بر اساس مردم‌باوری و اجرای عدالت به دنبال رفع مشکلات است

رئیس جمهور پیام میثاق با امام راحل و شهدا را مردم‌باوری و اجرای عدالت دانست و اظهار کرد: در مکتب امام بزرگوار توجه به مردم اصل محوری است و ما در دولت مردمی موفقیت خود را در حضور و مشارکت مردم تعریف کرده‌ایم و بر این اساس به دنبال رفع مشکلات هستیم.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تجدید میثاق با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: توکل به خدا و همراه کردن مردم ۲ اصل مهم در حرکت مصلحانه امام بزرگوار بود و ترجمان جمهوری اسلامی ایران به مردم‌سالاری دینی بیان این حقیقت است که مردم در نظام اسلامی، محوریت دارند.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نگاه امام راحل به مردم نگاه تشریفاتی و سیاسی مصطلح نبود، بلکه ایشان به حضور، مشارکت و قدرت مردم باور داشتند، لذا تأکید امام(ره) بر توجه به فقرا و کوخ‌نشینان و خواست مردم، نشأت‌گرفته از یک باور عمیق بود.

 رئیسی گفت: براساس دیدگاه امام راحل نسبت به توجه به مردم، در هر عرصه‌ای که به مردم میدان داده شده، در آن عرصه شاهد موفقیت و پیروزی‌های چشمگیر هستیم و در بخش‌هایی که بعضاً مشکل وجود دارد، بخاطر آن است که اهمیت چندانی برای حضور مردم تعریف نشده است.

رئیس جمهور تأکید کرد: براساس آموزه‌های مکتب امام راحل، مهم‌ترین اصل در تحول و اجرای عدالت با حضور مردم شکل می‌گیرد و پیام میثاق با امام راحل و شهدای گرانقدر توجه به مردم‌باوری و پیگیری اجرای عدالت در جامعه است و توجه به این موضوع در دولت مردمی، محوریت دارد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تأکید بر اجرای عدالت در حرف و سخن آسان است، اما در عمل کار راحتی نیست، اظهار داشت: میدان اجرای عدالت نیازمند مردان و زنانی است که خود انسان‌های عادلی باشند و از محوری‌ترین نکات تحول‌خواهی عادلانه در جامعه آن است که افراد عادل باشند، قانون عادلانه‌ای در دست داشته و داوری عادلانه‌ای انجام دهند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در زمانه‌ای که همه در سخن و عمل از عدالت گریزان بودند، امام راحل به ما آموختند که در همین جامعه می‌توان به نام دین و عدالت تحول ایجاد کرد و خودشان پرچم عدالت‌خواهی را برافراشتند.

رئیسی گفت: در ۴۰ سال گذشته اقدامات و خدمات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده است، اما همچنان دشمنان تلاش می‌کنند که نظام دینی به طور کامل تثبیت و توسعه پیدا نکند، اما تاکنون موفقیتی نداشته‌اند و بعد از این نیز نخواهند داشت.

رئیس جمهور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اذعان رسمی آمریکایی‌ها به شکست مفتضحانه فشار حداکثری‌شان، اظهار داشت: با این شکست معلوم شد که نتیجه مقاومت و ایستادگی، نصرت الهی را به همراه خواهد داشت و اگر ما در مسیر اجرای تکلیف و وظیفه بزرگی که بر دوش داریم، به درستی حرکت کنیم، موانع برطرف شده و نصرت الهی را شاهد خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت پیمودن خط نورانی امام راحل، گفت: نجات کشور، رفع مشکلات و رونق گرفتن زندگی مردم در گرو عمل به این خط نورانی است.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز در سخنانی با اشاره به کینه و خباثت مستکبران علیه ملت ایران، گفت: در چالش‌ها و مشکلات امروز کشور همه دست در دست هم، رئیس جمهور و دولت را یاری کنیم تا کشتی عظیم و پرافتخار ملت ایران که در مشکلات گرفتار آمده به سرمنزل برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر