انقلاب اسلامی ریشه عمیق به گستره تاریخ دارد/پیوند مردم، امام(ره) و رهبری ناگسستنی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را اعجازی انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی با همه عوامل تاریخی، سیاسی، امنیتی و وقتی سنجیده می شود، ‌پدیده‌ای جز اعجاز نیست.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را اعجازی انکارناپذیر توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی با همه عوامل تاریخی، سیاسی، امنیتی و وقتی سنجیده می شود، ‌پدیده‌ای جز اعجاز نیست.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در جمع نمازگزاران مسجد ابوذر محله فلاح جنوب شهر تهران با تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تسلیت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، مسجد ابوذر را از جمله مساجد فعال در قبل و بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد که از مهم ترین مراکز تربیت و پرورش نیروهای انقلابی به شمار می رود.

وی از مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را عنصر بزرگ امام راحل و مردم دانست که به مدد توکل به خدا و امداد الهی با رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضور مردم در صحنه به عنوان پشتیبان و همراه به ثمر نشست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پدیده انقلاب اسلامی با همه عوامل تاریخی، سیاسی، امنیتی و ... وقتی سنجیده می شود چیزی جز اعجاز نیست، چرا که سال ۱۳۴۱ که امام راحل پرچم نهضت این انقلاب را در دست گرفت، چه کسی پیش بینی می کرد و کدام تحلیلگر فکر می کرد یک مرجع از خانه تبعید شده پس از چندین سال در بدو ورود به کشور با استقبال چندین میلیونی مواجه شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم که چهارشنبه شب برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در یک تقویم کاملا شیعی در عاشورا و اربعین به ثمر رسیده، اظهار داشت: انقلاب اسلامی متکی به مکتب امام حسین(ع) است که در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

اسماعیلی در ادامه به مسایل و مشکلات پس از انقلاب اسلامی از جمله درگیری با منافقین، جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با هر شیوه و حربه ای درصدد سرکوب انقلاب و به زمین زدن آن برآمدند، اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با مقاومت و پایداری، اتحاد و همدلی، همبستگی و انسجام ملی موانع را یکی پس از دیگری کنار زدند و انقلاب را از این برهه سخت عبور دادند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با توکل به خدا، رهبری امام خمینی(ره) و در ادامه با رهبری شجاعانه و مقتدرانه حضرت آیت الله خامنه ای در دنیا به عنوان نقطه عطف تاریخ این کشور شناخته می شود، گفت: انقلاب اسلامی تا به امروز تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته و به دستاوردهای مهمی در حوزها و عرصه های مختلف نائل آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:‌ ایران اسلامی با اقتدارترین رهبری را تجربه کرده و امروز پس از ۳۰ سال بعد از امام راحل، این کشور به عنوان قدرت مسلط در منطقه ظهور کرده است. از این رو دشمن با تمام وجود، قدرت و ظرفیت به منطقه آمده تا انقلاب را به زمین بزند.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود حضور همیشه در صحنه مردم انقلابی و همراهی آنان با نظام و رهبری را نشانگر قدرت و بالندگی این انقلاب دانست و گفت: تجربه نشان داده هر زمان انقلاب و نظام نیاز داشته مردم با حضور خود و شهدا با خون خود آن را بیمه کرده اند.

وی همچنین گفت: پیوند بین انقلاب، امام راحل، مردم، رهبری و نظام ناگسستنی است و این انقلاب همواره به برکت خون شهدا، اخلاص و اتحاد و انسجام ملی وهمگرایی آحاد مردم این سرزمین مسیرش برقرار و ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی همچنین با یادآوری اینکه مردم ایران در دوره جدید فصل تازه ای از ظلم و ستم دشمنان این انقلاب و نظام را تجربه کردند، خاطرنشان کرد: در این دوره دشمنان تلاش مضاعف کردند تا با تحریم های گسترده مردم را از صحنه بیرون کنند اما مردم همیشه در صحنه با حضور چندین میلیونی خود در انتخابات و رای به رییس جمهور مردمی ثابت کردند که تحریم ها و تلاش دشمنان بر روی آنها بی تاثیر است و آنها همواره پشتیبان نظام و رهبری هستند.
اسماعیلی عضو دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل و مشکلات فعلی کشور در هنگام تحویل دولت اشاره کرد و گفت: در آغاز کار دولت سیزدهم با انبوهی از مشکلات از لحاظ مالی، بودجه، امکانات و... و. مواجه بودیم اما به حول و قوه الهی و همراهی مردم بخشی از موانع و مشکلات برطرف شده و در  آینده نزدیک بخش بیشتری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد: در ادبیات انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر فرزانه انقلاب، شهدا و مردم شهید پرور ایران اسلامی کار نشدنی نداریم.
به گفته وی، خدمت به مردم، اخلاص، پشتکار و توکل به خدا می خواهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت مردمی با روحیه و عزم و اراده جهادی به میدان آمده و با اتکای به ایزد منان و همراهی مردم همه مشکلات موجود را یکی پس از دیگری حل خواهد کرد.  

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با نمازگزاران در مسجد ابوذر تهران در فضایی صمیمی به گفت و گو با مردم و نمازگزاران پرداخت.

ارسال نظر