هیچ سازمانی برای جبران کمبود کلانتری در تهران پای کار نیامده

رییس پلیس پیشگیری تهران می‌گوید هنوز هیچ سازمانی برای جبران کمبود کلانتری در تهران پای کار نیامده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره نیاز تهران به کلانتری‌های جدید، گفت: بیش از ۱۰ سال است که اعلام شده که شهر تهران به حداقل ۴۰ کلانتری جدید نیاز دارد و این موضوع در رسانه‌ها نیز اعلام شد، اما متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیدیم و هیچ سازمانی پای کار نیامده است. حتما می‌دانید که در این خصوص سازمان‌های دیگری نیز مسئولیت ها و وظایفی را برعهده دارند که باید انجام دهند.

وی درباره اینکه آیا ممکن است در تعاملی که میان پلیس و سپاه و بسیج وجود دارد، بخشی از فضای این اماکن نیز برای جبران کمبود کلانتری مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: هر سازمان و نیروی مسلحی وظایف خودش را دارد و  گرچه تعاملات بین سازمانی وجود دارد، اما اینکه ساختمان و ... را از آنها بگیریم شدنی نیست.

موقوفه‌ای ادامه داد: البته ما در تمام این سال ها همواره به دنبال تقویت کلانتری‌ها و چابک‌سازی آنها بودیم که خوشبختانه به نتایج و وضعیت خوبی نیز رسیده‌ایم. امروز می‌توان گفت که با اقدامات انجام شده در کلانتری‌ها شاهد کوتاه شدن فاصله وقوع تا کشف جرم هستیم و حتی در مواردی مانند قتل نیز کلانتری‌ها مواردی را کشف کرده‌اند. 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه توجه به کلانتری‌ها یکی از تدابیر سردار فرمانده انتظامی تهران بزرگ است، افزود: ما اقداماتی در مورد کلانتری ها را در دو بخش عمده تعریف کردیم. یکی اقدامات پیش دستانه و پیشگیرانه به خصوص در مناطق آلوده و جرم خیز است که ماموران از طریق رصد و پایش کانون‌های جرم و مجرمان اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و مانع رخ دادن بسیاری از جرائم قبل از وقوع آن می‌شوند. 

موقوفه‌ای اضافه کرد: دومین بخش نیز تقویت اقدامات عملیاتی است. خوشبختانه در این حوزه نیز اقدامات خوبی انجام شده و تیم های ما سریعا پس از وقوع جرم ورود پیدا می‌کنند و در کمترین زمان آن را مورد رسیدگی قرار می‌دهند. در حال حاضر چابکی و عملکرد به موقع کلانتری ها وضعیت خوبی دارد و ما همچنان اقدامات خود برای بهتر شدن را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

ارسال نظر