نکونام سرخپوشان را روی عدد ۶ نگه داشت

فولاد خوزستان در کنار پرسپولیس به تنها تیم فوتبال ایران تبدیل شد که توانست هر سه جام معتبر را به دست آورد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران روز گذشته در چارچوب دیدار سوپرجام فوتبال ایران در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت تیم اهوازی موفق شد با یک گل به برتری برسد و جام قهرمانی را به دست بیاورد.

در ادامه به آمارهایی در این باب اشاره خواهیم داشت:

* پرسپولیس می‌توانست پنجمین قهرمانی خود در سوپرجام را جشن بگیرد، اما برای نخستین بار در این بازی شکست خورد. آنها همچنان با چهار جام پرافتخارترین تیم هستند.

* فولاد در دومین حضور خود در بازی سوپرجام به اولین قهرمانی رسید. آنها در سال ۱۳۸۴ با چهار گل به صباباتری باختند و حالا در کنار صبا، پرسپولیس و ذوب‌آهن به چهارمین تیمی تبدیل شدند که سوپرجام را فتح کردند.

* «جواد نکونام» تا به حال موفق به شکست پرسپولیس نشده بود. او در ۶ تقابل پیشین پنج باخت و یک تساوی را با فولاد و نساجی در جدال با تیم پایتخت نشین تجربه کرده بود اما حالا به اولین برد رسید. او همچنین برای دومین بار از سد «یحیی گل‌محمدی» گذشت.

* فولاد در کنار پرسپولیس به تنها تیم فوتبال ایران تبدیل شد که هر سه جام معتبر فوتبال ایران یعنی لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام را فتح کرده است. «جواد نکونام» هم به دومین جام معتبر دوران مربیگری خود با فولاد دست پیدا کرد. آنها ۲ جام از سه جام موجود در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را به دست آوردند.

* پرسپولیس در این فصل سه بار به دیدار فولاد رفت که ماحصل آن ۲ برد و یک باخت بود. بردهای پرسپولیس در لیگ به دست آمد و تنها پیروزی فولاد در بازی سوپرجام حاصل شد.

ارسال نظر