اقبالی: استقلال به انسجام تیمی رسیده است/شاگردان فرهاد در مسیر درستی گام بر می دارند

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: روند تیمی و عملکرد بازیکنان استقلال نشان داده آنها در مسیر درستی قرار دارند و اگر با همین شیوه ادامه فصل را سپری کنند می توانند در بین ۴ تیم برتر لیگ باشند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مسعود اقبالی افزود: یک تیم در طول فصل محک می‌خورد و می توان روند فعالیت آن را ارزیابی و مشخص کرد که این تیم روند صعودی یا نزولی داشته است،‌ به نظر من تا اینجای کار استقلال نشان داده در لیگ برتر و جام حذفی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و اگر با همین روند لیگ را ادامه دهد می تواند در بین ۴ تیم بالای جدول باشد.

وی با اشاره به اینکه در فوتبال ایران هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست، تاکید کرد: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید فاکتورهای مختلفی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به عدم مشکلات مدیریتی و مالی اشاره داشت.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: از سویی دیگر یک تیم باید بازیکنان خوبی داشته باشد و از نفرات جایگزین قابل اتکایی نیز برخوردار باشد، طبیعی است که آمار کارت های زرد و قرمز هم باید کنترل شده باشد تا تیم ضربه نخورد.

پیشکسوت استقلال یادآور شد: استقلال با آن که تفاوت کیفی چندانی با سایر تیم‌های لیگ برتری ندارد اما در وحدت و انسجام تیمی بهتر کار کرده،‌ از سویی دیگر استقلال بازیکنانی دارد که در پست‌های مختلف به درک و فهم خوبی از فوتبال رسیده اند و می دانند در زمین بازی چه مسئولیتی برعهده دارند.

اقبالی گفت: به نظرم آنها از نظر کیفی بسیار به هم نزدیک هستند و دست فرهاد مجیدی از این بابت خالی نیست،‌ استقلال باید همین روند را حفظ کند تا در آخر موفق باشد. البته کادر فنی استقلال بسیار جوان است و تجربه کافی ندارد اما تا اینجای کار آنها در کل خوب عمل کرده اند.

وی افزود: آنها در فاز دفاعی و هجومی موفق بوده اند، در بازی با پیکان هم دیدیم که هر دو تیم فرصت‌های متعددی برای گلزنی داشتند اما در نهایت استقلال پیروز از زمین بازی خارج شد.

وی ادامه داد: البته باید به این نکته هم اشاره کنم که متاسفانه در فوتبال ایران یک مشکل بزرگ وجود دارد که به یک اپیدمی تبدیل شده که باید اصلاح شود. اگر تیمی ببازد کادر فنی آن را به زمین و هوا نسبت می دهد در صورتی که باید بدانند آنچه که در تمرینات انجام داده‌ و عملکردشان در زمین علت اصلی برد و باخت آنها است.

پیشکسوت استقلال در مورد بازی استقلال و ذوب آهن هم گفت: ذوب آهن شرایط خوبی ندارد و جابجایی هایی که در این تیم ایجاد شده به آنها لطمه می‌زند. به نظرم اگر استقلال یک بازی منطقی را در این بازی از خود به نمایش بگذارد، می‌تواند برنده این دیدار باشد چراکه ذوب‌آهن در این فصل نوسانات زیادی داشته و استقلال می‌تواند از این فرصت به خوبی بهره ببرد.

ارسال نظر