گاردِ سرمربیان لیگ برتری مقابل تیم ملی فوتسال زنان

تیم ملی فوتسال زنان ایران در حالی برنامه‌های آماده‌سازی خود را با برگزاری دیدارهای تدارکاتی مقابل روسیه پیگیری می‌کند که برخی از سرمربیان تیم‌های باشگاهی بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار ندادند. جمع دیگری از مربیان باشگاهی نیز از برنامه‌ریزی فدراسیون ناراضی هستند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، فدراسیون فوتبال، ۲ دیدار تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال زنان ایران برابر روسیه در روزهای دوم و چهارم اسفند در نظر گرفت که دیدار اول روز گذشته با شکست سنگین پنج بر یک شاگردان فروزان سلیمانی همراه شد.

اما در این میان حاشیه‌هایی مبنی بر کشمکش سرمربیان تیم‌های باشگاهی برای حضور یا عدم حضور بازیکنان در تیم ملی ایجاد شده است.

از چند ماه گذشته انتشار اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی در رسانه‌ها واکنش‌های زیادی در برداشت. چنانکه بسیاری از بازیکنان مطرح در ترکیب نبودند و به قول فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال زنان، جوانگرایی در تیم صورت گرفت.

بر این اساس، تیم مس رفسنجان با وجود آنکه نام سه تن از بازیکنانش در فهرست اسامی دعوت به تیم ملی فوتسال زنان بود، اما اجازه حضور نفراتش در اردوی تیم ملی را نداد.

«عاطفه رضایی» سرمربی تیم مس رفسنجان در واکنش به این موضوع به خبرنگار ایرنا، گفت: بازیکنان ما مصدومیت جزیی داشتند و از آنجایی که مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال زنان نزدیک است، در صورت تشدید شدن مصدومیت چه فردی جوابگوی این آسیب دیدگی و جبران خسارت تیم خواهد بود.

وی افزود: به دستور پزشک و به دلیل جلوگیری از تشدید مصدومیت، بازیکنانم را به اردوی تیم ملی نفرستادیم. هر چند آنها ابتدا بازیکنانم را دعوت نکردند و بازیکنان تیم‌های دیگر را به اردو فراخواندند. تعدادی از دعوت شدگان مصدوم بوده و کرونا داشتند تا در نهایت سرمربی تیم ملی بازیکنان مس را دعوت کند.

سرمربی تیم مس رفسنجان همچنین ادامه داد: هما آقایی در تیم ما حدود یک ماه مصدوم بود و مهسا کمالی را هم تحت هیچ شرایطی به تیم ملی نمی‌فرستادیم زیرا در اردوی اول و مسابقات کافا وی را دعوت نکردند. اگر بازیکن خوبی بود، چرا همان بار اول دعوت نشد. زینب کرمی هم مصدوم بود. در ضمن این چه جوانگرایی است که باید کل ترکیب تیم ملی تغییر کند. سرمربی تیم ملی باید جوانان را در کنار باتجربه‌ها قرار دهد تا به نتیجه مطلوب برسد.

رضایی با اشاره به اینکه اکنون زمان بازی تدارکاتی با روسیه نبود، گفت: از گروه الف لیگ برتر فوتسال زنان، هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشد که دلیلش را نمی‌دانم.

از سخنان عاطفه رضایی که بگذریم، تیم نصر فردیس هم تاکنون هشت بازیکن خود را نه تنها در تورنمنت کافا بلکه در دیدار برابر روسیه در اختیار تیم ملی قرار داده است.

در واقع اگر تیم نصر فردیس هم دیدار برابر روسیه را بایکوت می‌کرد و بازیکنی در اختیار تیم ملی قرار نمی‌داد، این دیدار دوستانه لغو می‌شد زیرا بیشتر ترکیب تیم ملی را بازیکنان نصر فردیس تشکیل می‌دهند.

«فاطمه شریف» سرمربی نصر فردیس در این زمینه به ایرنا، گفت: هشت بازیکن از تیم ما به تیم ملی دعوت شدند و تنها سارا شیربیگی به دلیل مصدومیت نتوانست به اردو برود و اکنون هفت ملی‌پوش از نصر فردیس برابر روسیه به میدان رفتند.

وی عنوان کرد: تیم ملی همیشه نماینده کشورمان است و ما به عنوان سرمربی باشگاه نمی توانیم نسبت به تیم ملی و برند هر کشوری بی تفاوت باشیم. به همین خاطر با وجود اینکه تمرینات ما در لیگ برتر مختل شد، رضایت دادم تا بازیکنانم هم در کافا و نیز در دیدار برابر روسیه حضور یابند. با وجود مصدومیت بازیکنانم باز هم با تیم ملی همکاری کردم.

سرمربی نصر فردیس یادآور شد: بازیکنانم در اوج مسابقات لیگ برتر ناگهان به اردو و مسابقات می‌روند و بهم می‌ریزند و این اتفاق اصلا خوب نیست و باشگاه ما از این موضوع خیلی ضرر دیده است. امیدوارم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برنامه ریزی کنند تا باشگاه‌ها در این زمینه متضرر نشوند.

جدای از آن تیم پیکان نیز چند بازیکن را در اختیار تیم ملی گذاشت اما بنظر می‌رسد که سرمربیان از شیوه برنامه‌ریزی و دعوت فدراسیون فوتبال به اردوی تیم ملی راضی نیستند و هر کدام به نحوی صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان می‌رسانند.

هر چند ملی‌پوشان پس از ۲ سال در اردو و مسابقات کافا و دیدارهای تدارکاتی شرکت می‌کنند اما تداخل مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان نه تنها سبب مصدومیت و ابتلای بازیکنان به کرونا شده است بلکه این امر می‌تواند به اختلافات میان سرمربیان تیم‌ها با سرمربی تیم ملی فوتسال زنان منجر شود و به این موضوع دامن بزند.

ارسال نظر