بنا: برای بازی‌های آسیایی تابع فدراسیون هستیم/هیچ وقت بد رضایی و نوروزی را نخواستم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: می‌دانم که فدراسیون و کمیته ملی المپیک به زودی به سازش خواهند رسید با این وجود برای تعیین تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی، تابع سیاست‌های فدراسیون هستیم.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد بنا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص برنامه کادر فنی برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و مسابقات جهانی اظهار داشت: همیشه بازی‌های آسیایی برای کمیته ملی المپیک اهمیت بیشتری دارد. ما زیرمجموعه فدراسیون هستیم و باید سیاست‌های فدراسیون کشتی را اعمال کنیم. در مجموع می‌دانم در آینده نزدیک شرایط به گونه‌ای خواهد شد که فدراسیون با کمیته ملی المپیک بالاخره به سازشی خواهند رسید.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همیشه این طور بوده که بازی‌های آسیایی حتی برای کشتی‌گیران مهمتر بوده، چون جوایزی که به آنان داده می‌شود خیلی بهتر است. هرچه سیاست فدراسیون کشتی باشد ما آن را انجام می‌دهیم. کشتی‌گیرانی داریم که می‌توانند به کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی آنها را جدا کنیم و مشکلی نداریم.

وی درباره چگونگی اضافه شدن ۷ مدال‌آور المپیک و جهانی به چرخه انتخابی و اینکه انتخاب آنان قطعی است؟ گفت: خیر اینطور نیست. ترکیب تیم برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا از بین افرادی که در جام تختی کشتی گرفتند، انتخاب خواهند شد. در ادامه نتایج آنها را در مسابقات قهرمانی آسیا نگاه می‌کنیم. کشتی‌گیری که طلا بگیرد باید حتما با کسی که بیرون بوده یک مسابقه بدهد.

سرمربی تیم ملی کشتی کشورمان، یادآور شد: اینطور نیست که بگویند یکی به مسابقه ضعیف می‌رود و یکی قوی. مثلا سال گذشته محمدهادی ساروی و مهدی بالی را با هم به مسابقات پیت لازینسکی لهستان اعزام کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص سعید عبدولی نیز گفت: شب گذشته به عبدولی هم گفتم اینکه شاید یک زمانی پسر وقتی ناراحت است به پدرش فحش دهد اما آن پدر هیچ وقت بد پسرش را نمی‌خواهد. من هیچ وقت بد آنها را نمی‌خواهم. امید و قاسم هم همینطور، آنها هم مانند بچه‌های من هستند اما به هر حال عقاید و تفکرات خود را دارند و در صفحه‌های مجازی که آزاد است حرف‌شان را می‌زنند. در مقابل این مسائل فقط می‌توانم سکوت کنم و هیچ موقع حرفی نمی‌زنم.

وی درباره اینکه گفته بودید در ۴ وزن همه ظرفیت کشتی روی تشک می‌آیند، خاطرنشان کرد: همه خوب بودند. مثلا در ۶۰ کیلوگرم رقابت سخت و خوب بود، مهدی محسن‌نژاد واقعا عالی کشتی گرفت و الان حق اوست از همه جلوتر باشد.

بنا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در وزن ۸۷ کیلوگرم بازهم انتخابی برگزار کنید، گفت: در این وزن  کشتی گیرانی همچون ناصر علیزاده، مهدی ابراهیمی، حسین نوری و رامین طاهری با هم در یک گروه بودند و در گروه دیگر شریفی بالا می‌آید. پس در این وزن باید بررسی لازم انجام شود.

ارسال نظر