فلاح: «محمد بنا» به همه فرصت می‌دهد

فرنگی‌کار وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان گفت: چرخه انتخابی تیم ملی به شکلی طراحی شده که مدعیان می‌توانند برای دوبنده تیم ملی تلاش داشته باشند و به حق خود برسند و از سوی دیگر «محمد بنا» سرمربی تیم ملی نیز به همه فرصت خواهد داد تا خودشان را نشان دهند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، چهل و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی طی روزهای ۴ تا ۶ اسفندماه در شهر اهواز برگزار می‌شود و نفرات برتر این پیکارها مجوز حضور در اردوهای تیم ملی را جهت شرکت در پیکارهای قهرمانی آسیا بدست خواهند آورد. مسابقه‌های قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا اواخر فرودین سال ۱۴۰۱ در اولان‌باتور پایتخت کشور مغولستان برگزار خواهد شد.  

بعد از آن براساس چرخه انتخابی تیم ملی مدعیان به همراه ۷ ملی‌پوش مدال‌دار جهانی و المپیک در تورنمنت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا ترکیب تیم ملی در پیکارهای جهانی و بازی‌های آسیایی مشخص شود.

پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۹ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در بلگراد پایتخت صربستان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین نیز روزهای ۱۹ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. همزمانی این ۲ رویداد مهم سبب شده که کادر فنی تیم ملی به فکر تشکیل ۲ تیم ملی باشند و نفرات بیشتری شانس حضور در تیم ملی را خواهند داشت.

برهمین اساس به سراغ «مهدی فلاح» فرنگی‌کار کشورمان رفتیم که قرار است در جام تختی و در وزن ۹۷ کیلوگرم حضور داشته باشد. در این وزن به غیر از فلاح، مهدی بالی (مازندران)، مرتضی القوسی (مازندران)، حسین شکری (فارس)، وحید دادخواه (خراسان رضوی)، محمد نصرتی (تهران)، حسن قربانی (اصفهان)، مهدی خانی‌چگینی (لرستان) و ۲ نفر دیگر در رده جوانان حضور دارند.

البته «محمدهادی ساروی» دارنده برنز المپیک و طلای قهرمانی جهان از مدعیان اصلی این وزن است.

«مهدی فلاح» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور در زاهدان به دلیل آنکه کرونا گرفته بودم، نتوانستم حضور پیدا کنم و به همین دلیل در انتخابی جام جهان پهلوان تختی توانستم سهمیه جام تختی را بگیرم.

وی اظهار داشت: در انتخابی جام تختی نیز به دلیل درد شدیدی که از ناحیه آرنج دستم داشتم نتوانسته کشتی را ادامه بدهم در حالی که مبارزه را برابر «حسین شکری» از فارس ۳ بر یک پیش بودم متاسفانه از ادامه کشتی انصراف دادم. البته بعد از آن نیز دوباره به کرونا مبتلا شده بودم که خوشبختانه بعد از پشت سر گذاشتن این بیماری تمریناتم را برای حضور در جام تختی در اهواز آغاز کردم. تمریناتم را با «طالب نعمت‌پور»، «حسین نوری» و «مهدی زودآشنا» دنبال می‌کنم.

دارنده مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ گفت: حدود یک سالی است که به وزن ۹۷ کیلوگرم آمده‌ام. سال گذشته با صلاحدید کادر فنی تغییر وزن داشتم. سال ۲۰۱۹  در جام تختی اول شدم اما متاسفانه پیکارهای قهرمانی آسیا قبل از جام تختی بود و نتوانستم اعزام شوم و امیدوارم با تلاش و تمریناتی که داشتم بتوانم به هدف اصلی خود برسم.  

عضو تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی ۲۰۱۷ آبادان در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی و در پاسخ به این سووال که مدعیان در این فرایند می‌توانند امیدوار باشند؟ خاطر نشان کرد: آن طور که من چرخه انتخابی را خواندم و اگر به همان نحو اجرا شود، چرا که نه؛ مدعیان می‌توانند به حق خودشان برسند و از سوی دیگر حق کسانی هم هست که سال گذشته در المپیک و پیکارهای جهانی مدال گرفتند و آنها نیز در سال‌های گذشته همین پروسه‌ای را که ما داشتیم را گذرانده‌اند و باید از حضور در برخی مسابقات معاف باشند.

این فرنگی‌کار اهل شهرری بیان داشت: ۲ مرحله انتخابی جام تختی شامل پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی جام تختی، از مسابقاتی است که همه نفرات خوب و مدعی با پشت‌سر گذاشتن آن در جام تختی حضور خواهند داشت و نفرات برتر نیز از فیلتر جام جهان پهلوان تختی عبور خواهند کرد و با مدال‌داران جهانی و المپیک برسر دوبنده تیم ملی رقابت خواهند داشت و این به نظرم عادلانه است.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که این چرخه به خوبی اجرا شود و جوری نشود که در جام تختی و بعد از آن رقابت‌های قهرمانی آسیا یک نفر نتیجه بگیرد و سپس از سوی کادر فنی تورنمنت سخت و مشکل نیز اعزام شود و مدال‌دار جهانی هم به تورنمنت آسان برود. امیدوارم چنین مواردی را نیز کادر فنی در نظر داشته باشد.  

فلاح ادامه داد: کشتی‌گیری که سهمیه جام تختی را گرفته و در جام جهانی پهلوان تختی بهترین نتیجه را کسب کرده و بعد از آن طلای قهرمانی آسیا را نیز به گردن می‌آویزد حقش است که به صورت رودرو با کسی که مدال جهانی دارد مسابقه انتخابی بگیرد چرا که چند فیلتر سخت را پشت سر گذاشته است.

وی در خصوص حریفانش در جام جهان پهلوان تختی در اهواز نیز گفت: حریفانم کشتی‌گیران خوبی هستند و قهرمانان و مدال‌آوران رده‌های سنی امیدها، جوانان و ارتش‌های جهان کشتی‌گیران خوبی هستند که توانستند سهمیه جام تختی را بگیرند و به همین دلیل کسی که در جام تختی اول می‌شود لیاقت آن را دارد که با مدال‌آور جهانی به صورت رودرو نیز مسابقه انتخابی داشته باشد.   

فلاح ادامه داد: خوشبختانه «محمد بنا» نیز به همه فرصت لازم را می‌دهد. او  مدعیان را با اعزام به تورنمنت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهد. برای مثال برخی فرنگی‌کاران جوان که دارای مدال جهانی هستند را که به تازگی به رده بزرگسالان آمده‌اند را مجوز حضور در جام تختی را به آنان داد و برخی جوانان را که مدال جهانی ندارند را به چند تورنمنت اعزام کرد.  

وی در خصوص تشکیل ۲ تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی گفت: من طی این سال‌ها تلاش خودم را داشتم و امسال نیز تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتم و البته حریفان خوب داخلی هم دارم. خوشبختانه این ۲ رویداد در یک برهه زمانی است و با نظر کادر فنی قرار است ۲ تیم ملی تشکیل شود و درصد پوشیدن پیراهن تیم ملی برای مدعیان افزایش خواهد یافت. اگر صاحب دوبنده تیم ملی شود آن فرصت را به راحتی از دست نخواهم داد.

ارسال نظر