اجرای صحیح امر به معروف نیازمند زمینه‌سازی علمی و دینی است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان با تاکید بر ضرورت زمینه‌سازی مناسب و علمی برای عمل به ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی تصورات و نگاه‌های مرتبط با این فریضه‌ها درجامعه نیاز به اصلاح داردکه با بهره‌گیری از اصول علمی، دینی و کارشناسی باید نسبت به آن اقدام کرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی شجاع‌حیدری روز سه‌شنبه افزود: برخی برداشت ها و باورها نسبت به ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند کار اساسی برای اصلاح است که نخست با اقدام مناسب و انجام الزامات آن و نیز آموزش صحیح و تخصصی توسط اساتید و فرهیختگان جامعه هم در حوزه های دینی و هم دانشگاهی امکان‌پذیر است.  

وی تصریح کرد: اجرای این ۲ فریضه در مرحله تذکر لسانی از وظایف همگانی تمامی اقشار جامعه با رعایت شرایط و ضوابط اعتقادی و قانونی است که البته الزامات و شرایطی دارد که اگر بخوبی رعایت نشود ممکن است تبعاتی نیز به همراه داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به احادیث مختلف درباره اهمیت انجام صحیح امر به معروف و نهی از منکر که سبب بقای دیگر واجبات دینی و اصلاح جامعه خواهد شد تاکید کرد: اگر شرایط و الزامات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بدرستی رعایت نشود، تاثیرگذاری مناسبی هم نخواهد داشت.
وی ادامه داد: اگر این الزامات بخوبی رعایت نشوند بعضاً در مواردی با مقاومت هم روبه رو خواهد شد لذا اطلاع و آگاهی از شرایط اولیه امر به معروف ونهی از منکر لازم وضروری است.  

شجاع حیدری با اشاره به اینکه همه افراد و نهادها در اجرای این ۲ فریضه مهم نقش و مسئولیت دارند بیان کرد: در تمامی نهادها و دستگاههای دولتی و غیردولتی بایستی شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود که این موضوع در سطح استان کرمان در حال اجراست و از وظایف این ستاد به شمار می رود.
وی تاکید کرد: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر رعایت اخلاق و رفتار اسلامی و نیز پایبندی به قوانین و مقررات از موارد مهم است که سبب افزایش ضریب تاثیرگذاری بیشتر آن در مخاطب خواهد شد.  

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان اظهارداشت: برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مخاطب تاثیر لازم و مدنظر را داشته باشد بایستی با زبان نرم و با ایجاد زمینه محبت متبلور شود، زیرا معمولاً انسان ها نصایح، راهنمایی ها و تذکرات دلسوزانه را می پذیرند و مقاومتی به آن نشان نخواهند داد.
وی در ادامه از جمله برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمان را شامل ابلاغ شاخص های عفاف وحجاب برای تمامی دستگاهها و نهادهای دولتی و غیردولتی و نیز دریافت نظرات اساتید دانشگاه، فرهیختگان، نخبگان و مدیران عالی استانی در خصوص دستورالعمل جامع عفاف وحجاب و ارائه به ستاد مرکز به منظور جمع بندی نهایی اعلام کرد.

به گفته  شجاع حیدری تشکیل و صدور مجوز گروه های مطالبه گری در عرصه های تخصصی، آموزش اعضای شوراها و در ادامه آن کارکنان دستگاههای اجرایی بویژه کارمندانی که در صف اول خدمت قرار دارند، ارزیابی فعالیت شوراهای امر به معروف ونهی از منکر و تمامی دستگاههای دولتی وغیر دولتی و نیز تعیین شوراهای برتر استانی از دیگر فعالیت های این ستاد است.

ارسال نظر