قائم مقام ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر احیا نمی‌شود مگر اینکه کاملا به صورت علمی، تخصصی و تشکلی به آن نگاه کرد.

به گزارش عاشورا به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله میرزایی قائم مقام ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز چهارشنبه در جلسه با حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام، گفت: امر به معروف و نهی از منکر احیا نمی‌شود مگر اینکه کاملا به صورت علمی، تخصصی و تشکلی به آن نگاه کرد که خروجی این فریضه منجر به حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

وی افزود: بیش از اینکه درگیر احیای امر به معروف و نهی از منکر شویم درگیر اجرای آن شده‌ایم، تبیین و آموزش مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد ظرفیت و فرهنگ آن بایستی در جامعه نهادینه شود. 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: وضعیت امر به معروف و نهی از منکر مطلوب نیست؛ اما جامعه ما در مقابل آن بی‌تفاوت هم نیست و باید درصدد رفع اشتباهات و مشکلات در این زمینه باشیم.

حجت‌الاسلام میرزایی اضافه کرد: گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکربایستی خلاها و ضعف‌ها را ببینند و ضمن ارائه راهکار، برای رفع مشکلات جامعه با تمام توان تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروز در ستاد مرکز بحث پویا سازی امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌شود و اگر امربه معروف و نهی از منکر را برای مردم درست تشریح کنیم عموم مردم، برای ترویج این فریضه الهی داوطلب می‌شوند.

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه امروز نگاه به امر به معروف و نهی از منکر باید همانند فریضه واجب نماز باشد و باید دید و افق وسیع‌تری به این فریضتین الهی پیدا کرد، تصریح کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر مسوولین بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری از مهم ترین معروف‌ها است و بحث سوت زنی در کشور برای جلوگیری از فساد و رانت اداری مطرح است.

وی افزود: بحث امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف دید عمومی فقط به عفاف و حجاب ختم نمی‌شود بلکه موضوع عفاف و حجاب یکی از هزار موضوع قابل بررسی در قالب امر به معروف و نهی از منکر است.


 

ارسال نظر