قدیروف از اعزام جنگجو از جمهوری چچن به اوکراین خبر داد

رئیس جمهوری خودمختار چچن گفت: یک گردان از نیروهای داوطلب این منطقه به اوکراین اعزام شدند تا در عملیات ویژه نظامی روسیه در آنجا شرکت کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «رمضان قدیروف» امروز (شنبه) کلیپی را در کانال خود در تلگرام منتشر کرد که نشان می‌دهد «آدم دلیمخانوف» نماینده چچن در مجلس دومای روسیه در حال سخنرانی برای این جنگجویان چچن است که برای جنگنیدن در کنار ارتش روسیه داوطلب شده اند.  

رئیس جمهوری خود مختار چچن گفت که جنگجویان چچنی از ابتدا در عملیات نظامی روسیه در اوکراین شرکت دارند و با شبه نظامیان گردان‌های ملی گرا می‌جنگند.  

وی افزود که هزاران داوطلب از جمهوری چچن مشتاق به کمک به برادران خود هستند. 

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک  و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن و در دوم اسفند  از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد. کی یف پیش از جنگ

خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو بود، اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرده است که کشورش به این پیمان که  ابزاری نظامی برای واشنگتن قلمداد می‌شود، نخواهد پیوست. 

جنگ اوکراین هم اکنون وارد بیست و چهارمین روز خود شده است.

ارسال نظر