دور جدید مذاکرات روسیه-اوکراین از امروز در استانبول برگزار می‌شود/ترکیه:متوجه بار مسئولیت هستیم

منابع خبری از توافق رؤسای جمهور روسیه و ترکیه برای برگزاری دور جدید مذاکرات میان مسکو و کی‌یف در استانبول ترکیه خبر دادند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره جنگ اوکراین رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است که پوتین و اردوغان در جریان این تماس تلفنی درباره برگزاری دور جدید مذاکرات میان روسیه و اوکراین در استانبول ترکیه به توافق دست یافتند.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی درباره روند این مذاکرات تبادل نظر کردند.

اردوغان نیز تاکید کرد که ترکیه آماده ارائه هرگونه کمک ضروری برای آتش‌بس در اوکراین و بهتر شدن وضعیت انسانی در منطقه است.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: در نتیجه ابتکارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشورمان، هیئت‌های مذاکره کننده روسیه و اوکراین در ترکیه دیدار خواهند کرد.

در ادامه این پیام آمده است: به بار مسئولیت اعتمادی که طرفین به ترکیه کرده‌اند، واقف هستیم. امیدواریم این دیدارها به آتش‌بس دائمی و صلح منجر شود.

در همین حال، دیوید آراخامیا، عضو هیئت مذاکره کننده اوکراین با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات میان کی‌یف و مسکو به صورت مستقیم از ۲۸ مارس (امروز دوشنبه) تا ۳۰ مارس در ترکیه برگزار می‌شود.

وی مذاکرات گذشته با روسیه را "بسیار دشوار" خواند.

همچنین ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس جمهور روسیه و رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه با اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز دور دیگری از مذاکرات از طریق ویدئو کنفرانس انجام و در نتیجه تصمیم گرفته شد که در روزهای ۲۹ و ۳۰ مارس به صورت حضوری گفت‌وگو و مذاکره صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر