هینن: معروف دوست من است، اما تغییرات در تیم ملی والیبال ایران لازم بود/ دوست ندارم خانه نشین باشم

سرمربی سابق تیم ملی والیبال لهستان گفت: وقتی بازیکنان بزرگی مثل معروف در تیم ملی والیبال حضور دارد باید به بازیکنان دیگر هم شانس بازی داده شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزای ایرنا، بدون شک ویتالی هینن یکی از مطرح‌ترین مربیان والیبال جهان به شمار می‌آید. این مربی بلژیکی که چندین بار با تیم‌های ملی بلژیک، آلمان و لهستان به ایران آمده بود این بار برای تدریس یک دوره مربیگری در ایران حاضر شد. ویتالی هینن در پایان این دوره مربیگری گفت وگویی را با خبرنگار ایرنا انجام داد که این گفت وگو را در ادامه می‌خوانید.

تیم ملی والیبال ایران پس از المپیک توکیو با تغییر و تحولات زیادی روبرو شد و بازیکنان جوان زیادی به تیم ملی اضافه شدند. به نظر شما این تغییر و تحولات لازم بود؟

وقتی بازیکنان بزرگی مثل سعید معروف در والیبال حضور دارند باید به بازیکنان دیگر هم شانس بازی داده شود. در ۲ سالی که کرونا وجود داشت بازی‌های زیادی انجام نشد و بازیکنان جوان نتوانستند کسب تجربه کنند. به همین خاطر لازم بود که تیم ایران تغییر نسل دهد. سعید معروف دوست من است؛ اما فکر می‌کنم تغییرات در تیم ملی والیبال ایران لازم بود.

ویتالی هینن

سطح مربیان ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من نمی‌توانم مربیان ایرانی را قضاوت کنم. همیشه ارتباط خوبی با آنها داشتم؛ اما نمی‌خواهم همکارانم را قضاوت کنم؛ چون در چنین جایگاهی قرار ندارم. مربیان خیلی خوبی در ایران دارید. سرمربی تیم ملی کشورتان، ایرانی است و برای من جذاب است که ببینم وی در تیم ملی ایران چه چیزی ارائه خواهد داد. اما فکر می‌کنم مربیان ایرانی هم می‌توانند در تیم ملی موفق باشند. البته وظیفه سنگینی دارند؛ چون قبلاً مربیان خارجی در ایران حضور داشتند. کار با والیبال ایران بسیار جذاب و خوب است.

آینده مربیگری خودتان را چطور می‌بینید؟

در حال حاضر هدایت تیم ملی والیبال زنان آلمان و یک تیم ترکیه‌ای که در لیگ زنان این کشور حضور دارد را بر عهده دارم. نام این تیم ترکیه‌ای «نیلوفر» است. دوست ندارم در خانه بنشینم و همیشه به دنبال چالش‌های جدیدی هستم.

در بازی‌هایی که به عنوان سرمربی تیم‌های بلژیک، آلمان و لهستان مقابل تیم ملی والیبال ایران قرار می‌گرفتید چه ارزیابی از حریف تان داشتید؟

تیم ملی والیبال ایران همیشه تیم خوب و منسجمی بود و در هم در حمله و هم در دفاع عملکرد خوبی داشت و حتی بهتر از ما بود.

ارسال نظر