ابراز امیدواری سخنگوی کرملین برای پایان فوری جنگ اوکراین

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که مسکو به رغم مقابله جویی ناتو و غرب، برای به پایان رساندن سریع جنگ اوکراین تلاش می کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، پسکوف افزود: امیدواریم که این جنگ در روزهای آتی و آینده قابل پیش بینی یا در پی دستیابی این عملیات به اهداف خود و یا از طریق مذاکره میان هیئت های نمایندگی روسیه و اوکراین، به پایان برسد.

سخنگوی کرملین همچنین به اسکای نیوز گفته که روسیه از نظر نیروهای نظامی، متحمل تلفات قابل توجهی شده است.

پسکوف هم زمان با گمانه زنی رسانه های غربی در باره آمادگی نیروهای روسیه برای ازسرگیری عملیات نظامی در شرق اوکراین، به تلفات قابل ملاحظه نیروهای انسانی روسیه در این جنگ اشاره کرد.

میخائیل میشوتین نخست وزیر روسیه نیز با اشاره به اعمال تحریم های بی سابقه غرب گفت که کشورش در ۳۰ سال آینده با دشوارترین شرایط اقتصادی روبه رو خواهد بود.

تاکنون در این جنگ ۶ هفته ای که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) آغاز شده، بیش از چهار میلیون نفر به خارج این کشور گریخته اند، هزاران تن جان خود را از دست داده اند، شهرهای بسیاری ویران شده و تحریم های گسترده بر نهادها و شرکت های روس اعمال شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه عضویت روسیه را در شورای حقوق بشر تعلیق و کنگره ایالات متحده، نام روسیه را از کشورهای برخوردار از امتیاز بازرگانی کامله الوداد با واشنگتن، حذف کرد.

کی یف در پی اجرای محدودیت های تازه بین المللی بر مسکو و هم زمان با بروز اختلاف در میان کشورهای اروپایی، خواستار توقف خرید نفت و گاز روسیه و دریافت تسلیحات بیشتر برای تقویت نیروهای نظامی خود شد.

مسکو با انکار هدف قراردادن غیرنظامیان گفت که تصاویر بوچا، ساختگی و برای توجیه اعمال تحریم های تازه علیه مسکو و منحرف کردن مذاکرات صلح بوده است.

کی یف مدعی شده است که روسیه پس از بیرون بردن نیروهایش از حومه پایتخت، سرگرم تجدید قوا برای تسلط کامل بر دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین است که بخش هایی از آنها از ۲۰۱۴ در اختیار نیروهای روس زبان محلی قرار داشته است.

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلان کرده است که اوکراین تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار سامانه تسلیحات ضد هوایی از ایالات متحده و هم پیمانانش دریافت کرده و واشنگتن حمایت های تازه ای را که بتواند در اختیار اوکراین قرار دهد، بررسی می کند.  

ارسال نظر