نارضایتی اکثر فرانسوی‌ها از نتایج دور نخست انتخابات این کشور

تارنمای روزنامه "لو فیگارو" شب گذشته همزمان با انتشار نتایج دور نخست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه، سوالی مبنی بر اینکه "آیا از نتایج دور نخست راضی هستید؟" مطرح کرد که تاکنون ۶۵.۷۷ درصد پاسخ‌دهندگان به این سوال اعلام نارضایتی کرده‌اند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، تا این لحظه بیش از ۲۳۶ هزار نفر در این نظرسنجی برخط (آنلاین) شرکت کردند.

نتایج نشان می دهد که از میان این افراد، تنها ۳۴.۲۳ درصد شرکت‌کنندگان رضایت خود را از نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام داشته اند.

در همین پیوند، یکشنبه شب و در پی اعلام نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، شهرهای بزرگی چون رن، پاریس و لیون به صحنه اعتراض، ناآرامی و خشونت تبدیل شد.

یکی از رای‌دهندگان در نظرسنجی لو فیگارو، در بخش نظردهی (کامنت) آن نوشته است: نظرسنجی‌ها نقش مهمی در این کمپین ایفا و بسیاری از رای‌دهندگان جناح راست، از ظهور سریع مارین لو پن (از حزب راست افراطی مجمع ملی) و ژان لوک ملانشون (از حزب چپ افراطی فرانسه تسلیم ناپذیر) وحشت کردند و عواقب آن دامن والری پکرس (از حزب راست میانه جمهوری‌خواه) را گرفت؛ در حالی که این نامزد روز قبل از انتخابات هنوز شانس کسب هشت درصدی آرا را داشت.

نویسنده این نظر می‌افزاید: متاسفانه باید انتخاب کنیم و با توجه به برنامه اقتصادی فاجعه بار مارین لو پن، من برای نخستین بار برگه رای مکرون را خواهم انداخت و این در حالی است که در دور دوم انتخابات ۲۰۱۷ رای خالی دادم.

شخص دیگری مدعی شده است: من معتقدم همه کسانی که به مکرون رای داده‌اند، نخستین کسانی هستند که اینجا ناله می‌کنند.

نارضایتی اکثر فرانسوی‌ها از نتایج دور نخست انتخابات این کشور

به گزارش ایرنا، اعلام نام امانوئل مکرون رئیس جمهوری فعلی فرانسه و مارین لو پن به عنوان نامزدهایی که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند، چند شهر فرانسه را ناآرام کرد.

به گزارش شبکه خبری «ب‌اف‌ام» اعتراضات در حالی صورت گرفت که حزب راست تندرو بهترین نتیجه انتخاباتی را در سال‌های گذشته به دست آورد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر