غفلت، مهم‌ترین ابزار شیطان برای فریب جوانان است

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه معصیت اعتماد به نفس را در انسان از بین می‌برد، گفت: غفلت ابزار شیطان برای دعوت جوان به گناه است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی در مراسم مناجات خوانی ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت با تاکید بر شاخصه‌های هم نشینی خوب؛ اظهار کرد: براساس روایات هم نشین خوب شخصی است که با دیدن او یاد خدا در دل انسان زنده می‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به زندگی برخی از علمای معاصر افزود: هم نشینی با علما یاد خدا را در دل جوان زنده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مشی و رفتار هم نشین خوب به شکلی است که منطق رفتار و عمل او یاد خدا و آخرت را در وجود انسان زنده می‌کند و بر عمل نیک انسان می‌افزاید، تصریح کرد: داشتن حسن ظن نسبت به خداوند از دیگر شاخصه‌های دوران جوانی است.

مؤمنی با بیان اینکه شیطان در دوران جوانی با غفلت جوان، دعوت گر او به گناه است، گفت: شیطان با غفلت، جوان را فریب می‌دهد و به او می‌گوید امروز گناه کن فردا که پیر شدی توبه کن؛ درحالی که جوان زمانی که به گناه مشغول است از فرصت جوانی غفلت کرده و زمانی که چشم باز می‌کند، می بیند پیر شده و فرصت توبه را از دست داده است.

وی افزود: معصیت و گناه انسان را ذلیل می‌کند؛ در حالی که چشم پوشی از معصیت و پرهیز از لذت گناه انسان را در چشم همه عزیز کرده و موجب عزت انسان می‌شود.

کارشناس مذهبی از بین رفتن اعتماد به نفس را از دیگر آثار معصیت عنوان کرد و گفت: با گناه کردن، زشت زیبا نمی‌شود، همانگونه که نمی‌توان چهره زشت را با آرایش زیبا کرد.

مؤمنی با اشاره به اوصاف بهشتیان ادامه داد: خداوند در روز قیامت به یک عده بال می‌دهد و این عده با بال‌های خویش به هر نقطه از بهشت که بخواهند می‌روند و بدون حساب و کتاب و بدون عذاب و پرسشی وارد بهشت می‌شوند که ملائکه از این گروه می‌پرسند که از پیروان کدام پیامبر هستند که می‌فرمایند از پیروان رسول خدا صلی الله علیه وآله. زمانی که از آنها پرسش می‌شود که این مقام را چگونه به دست آورده اند آنها به ملائکه عرضه می‌دارند که با دو خصلت در خلوت به واسطه حیا از معصیت پرهیز کردند و آنچه را که خداوند در دنیا به ما عرضه کرده بود از آن راضی بودیم.

وی یادآورشد: متأسفانه در دنیای امروز عده‌ای روایت‌ها را به سخره گرفته و روایت‌ها را مسخره می‌کنند که آقا امیرالمومنین علیه‌السلام در توصیف این اشخاص بیان کرده‌اند که این اشخاص از نادان‌ها و احمق‌ها هستند.

ارسال نظر