۸۵درصد حافظان قرآن در موسسات مردمی تربیت می‌شوند

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: حدود ۸۵ تا ۹۰درصد از حافظان قرآن در موسسات مردمی و خانه‌های قرآنی موفق به حفظ قرآن می‌شوند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،محمد انجم شعاع در حاشیه برگزاری همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی کشور گفت: رویکرد امروز رهبر انقلاب در انتصابات اخیرشان چه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و چه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین در پیام های اخیرشان تاکید بر این است که مردم را باور کنید و کارهای خود را با اعتماد به آنان واگذار کنید.

وی افزود: مهمترین مشکل موسسات قرآنی کشور و اتحادیه این است که بتوانیم به تک تک مدیران ارشد نظام این جمله رهبر انقلاب که بارها بر آن تاکید کردند را اثبات کنیم. ما امیدواریم به برکت این نمایشگاه قرآن که به نام حاج قاسم سلیمانی نام گرفته و او هنر به کارگیری این مردم را داشت، بتوانیم به وزیران دولت سیزدهم که شعار مردمی بودن را دارند به ویژه بخش های آموزشی و وزارت آموزش و پرورش بقبولانیم که واسپاری و برون سپاری کار به مردم را به صورت جدی سرلوحه کار خود قرار دهند.

انجم شعاع ابراز امیدواری کرد: شرایط به گونه ای نباشد که دو سال دیگر وضعیت قرآنی مردم همین وضعیت باشد. گلایه رهبر انقلاب یک گلایه دقیق است که ۱۰ سال از فرمایش ایشان گذشته است. من به عنوان نماینده مردم و خادمان قرآن اعلام می‌کنم که ۸۵ تا ۹۰ درصد آنچه در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران صورت گرفته در همین خانه های قرآنی موسسات قرآنی بوده است. طبق آمار رسمی ۳۰ هزار حافظ قرآن در کشور داریم. بنابراین ما می خواهیم از این نمایشگاه پیام خود را به مسئولین اعلام کنیم که این جمع خدوم را باور کنید. 

این فعال قرآنی افزود: نکته دوم اینکه برخی از واحدها و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی طی یک سال اخیر هیچ پاسخی به نامه‌های این اتحادیه نداده وهیچ ملاقاتی نیز با هیئت مدیره اتحادیه نداشته اند. در این نمایشگاه قصد تلخ  کردن کام مدیران را نداریم بلکه امروز درخواست می‌کنیم مجلس انقلابی چند مشکل اساسی این اتحادیه و موسسات را حل کنند. مهمترین مشکلات موسسات قرآنی مردم نهاد شامل بیمه، مالیات، توانمندسازی اقتصادی و همچنین واگذاری اعتبارات به صورت باز کردن ردیف بودجه برای مردم است.

وی تاکید کرد: در سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه بحث مردم داری و مردم باوری به عنوان شعار اصلی مطرح شد ولی مجلس مشکلات ما را در سال‌های اخیر حل نکرده است و امیدوارم ما را دریابند. 
انجم شعاع ادامه داد: امروز مسئولان باید به دنبال موسسات قرآنی بیایند. ما برای گرفتن طرحی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی چندین هفته است که با مسئولان ذیربط مکاتبه کرده ایم و این یک دغدغه جدی است که امیدواریم مسئولین قوه مقننه و مجموعه اجرایی دولت به ویژه آموزش و پرورش به کمک ما بیایند که ما یک گره عمیقی در این زمینه داریم و وزیر آموزش و پرورش بارها این نکته را اعلام کرده که باید از ظرفیت های بیرون استفاده کنیم اما شش ماه گذشت ولی نتیجه ای حاصل نشد. امیدواریم که اصحاب رسانه این پیام مدیران موسسات قرآنی را به عنوان پیام نمایشگاه امسال در حوزه مردم نهاد به مسئولان نظام اعلام کنند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن؛ کتاب امید و آرامش به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ در مصلای امام خمینی (ره) مشتاق حضور علاقه مندان به کلام وحی و اهل بیت(ع) است. البته با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با شب‌های احیا، قرار است حدود یک تا یک و نیم ساعت زودتر غرفه های نمایشگاه به فعالیت خود پایان ‌دهند.

ارسال نظر