جهاد تبیین بهترین راهکار در جنگ شناختی دشمن است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال تصویرسازی منفی و غلط از جبهه انقلاب و نظام دینی است و جهاد تبیین راهکار مقابله با این جنگ شناختی دشمن است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار یدالله جوانی یکشنبه شب در نشست جنگ شناختی که در بخش ترویج فرهنگ نهج البلاغه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: امروزه دشمنان ما می دانند قدرت نظامی آنها کارساز نیست و جمهوری اسلامی به یک قدرت بازدارندگی رسیده است و از طرف دیگر برآورد کرده اند جنگ اقتصادی علیه ایران ناکارآمد است. چون جمهوری اسلامی می‌تواند از تحریم ها عبور کند و آنها را بی اثر کند. لذا به این جمع‌بندی رسیدند که برای اینکه بتوانند جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کنند باید در باورها و اعتقادات مردم دستکاری و تغییر ایجاد کنند.

وی افزود: آنها به این جمع‌بندی رسیدند تا زمانی که فکر و باور و اعتقادات مردم همانند ولی فقیه و رهبر دینی باشد، با پشتیبانی ملت از رهبری در ایران هیچگاه نخواهند توانست بر ایران غلبه کنند و رهبری که با پشتوانه ملت از نظر اعتقادی و باورهای دینی برخوردار است، چنین ملتی شکست ناپذیر  است و به همین دلیل به این نتیجه رسیده‌اند که باید بین باورها و اعتقادات و ارزش های مردم با رهبری و نظام دینی در ایران فاصله بیاندازند که این کار را فقط از طریق جنگ شناختی می توانند انجام دهند و لذا هدف اصلی جنگ شناختی، ایجاد تغییر در باورها و اعتقادات و ارزش هاست.

جوانی اضافه کرد: در واقع آنان می‌خواهند به نوعی ذهن را تصرف کنند. یعنی اگر دشمن با جنگ نظامی به دنبال تصرف سرزمین است در این جنگ به دنبال تصرف دل ها و ذهن هاست و می‌خواهد نحوه اندیشیدن را مدیریت کند که ابزار آن نیز رسانه و فضای مجازی و ماهواره است و در این مسیر از روش‌های مدرن استفاده می‌کنند. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که انبوهی از رسانه ها با استفاده از هزاران هنرمند و کارشناس رسانه و ارتباطات به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا باورهای مردم به ویژه جوانان را تغییر دهند. 

جهاد تبیین بهترین راهکار در جنگ شناختی دشمن است

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: آنها حتی در تلاشند تا نگاه و فهم مردم را نسبت به پدیده های مختلف تغییر دهند. مثلا نگاه جوانان را نسبت به رژیم پهلوی که یک رژیم وابسته، فاسد و دیکتاتور بود را تغییر دهند تا انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را زیر سوال ببرند و یا یک تصویرسازی از آمریکا داشته باشند که ما می توانیم با آمریکا ارتباط داشته باشیم و منافع مان نیز تامین شود و لذا دشمن در جنگ شناختی به دنبال تصویرسازی غلط و منفی از جبهه انقلاب و نظام دینی است و همچنین تصویر سازی غلط مثبت از غیر است. به عبارت دیگر دشمن می خواهد در ارزش‌ها یک جابجایی ایجاد کند و راهکار مقابله با این جنگ شناختی دشمن، جهاد تبیین است. 

وی افزود: جهاد روایت و تبیین در جایی است که دشمن ورود پیدا کرده و باید به مقابله برخیزیم. چون جهاد به معنای مقابله با دشمن است. یعنی به هر تلاشی جهاد گفته نمی‌شود. جهاد یعنی در میدانی مبارزه کنیم که دشمن از آنجا ورود پیدا کرده است که این جهاد هم به شکل پدافند و هم به شکل آفند صورت می گیرد.

جوانی تاکید کرد: دشمن به دنبال تصرف دل هاست و ما نباید این دل ها تصرف شود و اگر تصرف کرده باید دل ها را از تصرف خارج کنیم. دشمن با شبهه سازی، القائات و ادراک سازی تلاش می کند تا دل ها را تصرف کند و جهاد تبیین در اینجا مطرح می شود و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. رهبر انقلاب نیز با این نگاه فرمود که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری برای کسانی است که توان انجام این کار را دارند و این تنها کاری است که دشمن به آن امید بسته است تا بتواند شرایط را تغییر دهد و نظام اسلامی را با چالش مردمی روبرو کند.

وی افزود: دشمن با تغییر باورها به دنبال بدبینی، بی اعتمادی، مایوس کردن، ناامید کردن و معرفی نظام دینی به عنوان عامل مشکلات و همچنین ایستادن در مقابل آمریکا را عامل مشکلات دانستن در تلاش است تا بتواند با برجسته سازی مشکلات و سرپوش گذاشتن بر روی دستاوردها، نارضایتی را در جامعه افزایش دهد و نظام را از داخل با چالش روبرو کند. در واقع دشمن تلاش می کند تا تقابل بین ملت و نظام را شکل دهد. بنابر این دشمن به این نتیجه رسیده که نظام دینی را همان کسانی می توانند ساقط کنند که آن را ایجاد کرده اند و لذا با بمب و حمله و کودتا نمی‌توان نظام دینی را ساقط کنند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن؛ کتاب امید و آرامش به مدت دو هفته تا جمعه نهم اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ در مصلای امام خمینی (ره) مشتاق حضور علاقه مندان به کلام وحی و اهل بیت(ع) است.

ارسال نظر