دانشجویان مشهدی اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند

جمعی از دانشجویان دانشگاههای مشهد با تجمع مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در این شهر اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دانشجویان با وجود هوای بارانی پلاکاردهایی به زبانهای فارسی و انگلیسی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن/ پیام ما به حزب بدنام، زنده بوَد دین مبین اسلام و توهین به مقدسات آزادی بیان نیست".

دیگر شعارهایی که دانشجویان حاضر در این تجمع بر روی پلاکاردهایی نوشته بودند و در دست داشتند عبارت بود از "خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن/ پیام قرآن ما وحدت مسلمین است، آزادی فلسطین شعار مسلمین است".

همچنین حاضران در این تجمع شعارهای "الله اکبر / هیهات من الذلة و بر دشمن آیه‌های قرآن لعنت" را نیز سر دادند.

دانشجویان مشهدی اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند

گروهی به رهبری "راسموس پالودان" سیاستمدار راست افراطی سوئدی - دانمارکی همزمان با عید پاک در مقابل برخی مساجد و محلات مسلمان‌نشین استکهلم و برخی دیگر از شهرهای سوئد نسخه هایی از کتاب مقدس قرآن کرم را به آتش کشیدند که این اقدام تحریک آمیز با پشتیبانی پلیس سوئد صورت گرفت.

معترضان به این اقدامِ گروه های راست افراطی، طی چهار روز گذشته با تجمع در شماری از کشورها به این اقدام واکنش نشان دادند که در پی این حوادث، ۳۴ پلیس مجروح و ۱۳ نفر دستگیر و همچنین ۱۲۵ خودروی پلیس نیز دچار آسیب شد.

ارسال نظر