آیت الله مکارم شیرازی: روز قدس روز عظمت مسلمین جهان است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: روز قدس، روز بسیار مبارکی است، روز عظمت مسلمین جهان و وحدت دلهاست.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، در این پیام آمده است: ابتکار امام خمینی بسیار مهم بود که روز قدس را حلقه اتصال مسلمین جهان قرار دادند.

پیام حاکی است: راهپیمایی زحمت زیادی ندارد، اما برکاتش خیلی زیاد است، دشمنان وقتی می بینند شیعه، سنی، طرفداران راست و چپ و همه این ها بدون استثنا در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند به وحشت می افتند و می فهمند که نمی توانند در مسائل اساسی میان مسلمین جدایی بیفکنند.

پیام ادامه یافته است: من برای تمام کسانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند دعا می کنم، چون می دانم نوعی جهاد است، اگر چه ظاهرش ساده است ولی باطنی عمیق دارد دعا می کنم همیشه سالم باشند و  وحدت اسلامی که پشت دشمن را به لرزه در می آورد را به دنیا نشان دهند.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند  و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

ارسال نظر