هاشمی‌طبا: ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود/تغییر اساسنامه کمیته اشتباه بود

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در خصوص مسائل مختلف این کمیته صحبت‌هایی را انجام داد و اعلام کرد که ریاست این کمیته شغل محسوب می‌شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،مصطفی هاشمی‌طبا در خصوص بازنشستگی رضا صالحی امیری و و پایان ماموریت او در کمیته ملی المپیک و اینکه گفته می‌شود ریاست صالحی امیری در این کمیته شغل محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: در اساسنامه پیشین کمیته ملی المپیک، ریاست کمیته شغل محسوب نمی‌شد. چون مجری مصوبات هیئت اجرایی، دبیرکل کمیته بود و دبیرکل هم توسط مجمع انتخاب می‌شد و انتصابی نبود؛ اما دوستان اساسنامه را تغییر دادند و همه مسئولیت‌ها به رئیس کمیته محول شد و دیگر نمی‌توان گفت ریاست کمیته ملی المپیک شغل نیست.

وی افزود: تغییر اساسنامه کمیته ملی المپیک اشتباه بود. گفتند که IOC اساسنامه جدید را تایید کرده؛ هر چند در برخی موارد نسخه ترجمه شده با نسخه اصلی تفاوت دارد. در حال حاضر و با توجه به اساسنامه فعلی، ریاست کمیته ملی المپیک شغلی تمام وقت است.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک درباره اینکه آیا در صورت کنار رفتن صالحی امیری از ریاست این کمیته به خاطر بازنشستگی، IOC به این موضوع ورود خواهد کرد، گفت: IOC به این مسئله ورود نخواهد کرد. IOC زمانی ورود می‌کند که به این نهاد از داخل اطلاعاتی داده شود.

هاشمی‌طبا به تعویق چندین بار انتخابات کمیته ملی المپیک هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسئولان کمیته قانون را اجرا نمی‌کنند و هر بار به بهانه‌ای انتخابات را به تعویق می‌اندازند. کار به جایی رسیده که مثلا بارش باران را برای عدم برگزاری انتخابات کمیته بهانه کنند. اگر قانون به درستی اجرا شود دیگر این مسائل به وجود نمی‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که تعویق بازی‌های آسیایی را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: تعویق بازی‌های آسیایی اتفاق خوبی برای ورزشکاران نیست. البته قرار است تا یک ماه آینده زمان جدید این رقابت‌ها اعلام شود و باید ببینیم چه زمانی را تعیین خواهند کرد.

ارسال نظر