قضاوت کردن وزیر صمت در بازه زمانی ۱۰ ماهه بی‌انصافی است/ راه‌اندازی سامانه جامع تجارت اقدام بزرگ فاطمی‌امین‌

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران گفت: ۱۰ ماه فرصت برای ارزیابی یک وزیر آن هم در وزارتخانه‌ای با عظمت و گستردگی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در عمل خود یک دولت است، کافی نیست و قضاوت کردن در مورد عملکرد فاطمی‌امین‌ در این بازه زمانی کوتاه بی‌انصافی است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «عباس هاشمی» افزود: آشفتگی‌هایی که در برخی بازارها ازجمله بازار خودرو ملاحظه می‌کنیم، پیش از آغاز به‌کار دولت سیزدهم نیز وجود داشته که بخشی از آن متاثر از تحریم‌ها و بخشی دیگر ناشی از مسائل کلان اقتصادی است که الزاماً به وزارت صمت بازنمی‌گردد.

این مقام صنفی ادامه داد: ای‌کاش به‌جای استیضاح وزیر صمت، مسوولان چاره‌ای به حال بانک مرکزی می‌اندیشیدند که تنظیم‌کننده سیاست‌های پولی و مالی کشور است.

وی به بخشی از سخنان وزیر صمت در برنامه «صف اول» شبکه خبر اشاره کرد که گفت «من عصای جادویی حضرت موسی را ندارم» و ادامه داد: وضعیت موجود در بخش صنعت، معدن و تجارت حاصل ساختاری است که از گذشته شکل‌گرفته و به‌ویژه در بخش خودرو شاهد دخالت‌های زیادی هستیم و همه‌چیز در اختیار وزارت صمت نیست.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید به «فاطمی‌امین» فرصت داد، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین اقدامات در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب راه‌اندازی سامانه جامع تجارت بود، کاری بزرگ و فراجناحی که روی اصول انجام شد و در همین دولت به سرانجام رسید.

وی تاکید کرد:‌ باید از این اقدام وزارت صمت دولت سیزدهم که در راستای شفافیت انجام شده و کاری درست است، حمایت کرد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران اضافه کرد: ادامه دادن و استمرار سامانه جامع تجارت، یکی از اقداماتی است که هر وزیر صمتی می‌تواند به آن ببالد.

وی در عین حال، خواستار تعدیل در سیاست قیمت‌گذاری دستوری شد و گفت: در این زمینه نیاز است تا تعامل وزارت صمت با ستاد تنظیم بازار بیشتر شود، همچنین باید به بخش خصوصی توجه بیشتری انجام داد.

هاشمی اظهار داشت: باید فضا را برای فعالیت صنایع مختلف در چارچوب مکانیسم عرضه و تقاضا برد و از قیمت‌گذاری دستوری فاصله گرفت.

ارسال نظر