امام جمعه بابل: ملت ایران از دژ استوار حجاب کوتاه نمی‌آید/ دولت‌های گذشته با بی‌اعتنایی از کنار حجاب گذشتند

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه  بابل با اشاره به روز عفاف و حجاب ، گفت:  ۲۱تیرماه سالروز شهادت صدها نفر در مسجد گوهرشاد و تجلیل از شهدای حجاب و عفاف است. برخی افراد برای دفاع از مرزهای کشور دفاع کرده و شهید شدند و برخی هم در راه دفاع از مرزهای عقیدتی و فرهنگی اسلام به شهادت رسیدند تا جایی که جوی خون در حرم مطهر امام رضا (ع) جاری شد.

وی افزود:  رضا خان خبیث وقتی  به ترکیه رفت و بی‌حجابی را دید فکر کرد می‌تواند این امر را در ایران جاری کند، در حالی که برخلاف ترکیه، علماء شیعه جیره خور حکومت نبودند و کشف حجاب با واکنش قاطع مراجع تقلید و مومنین مواجه شد

مسوول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل ایستادگی مردم را منجر به لغو ممنوعیت حجاب دردوره پهلوی دوم بیان و اظهار کرد : بعد از رفتن رضاخان ،  سریعاً مجبور به الغای دستور کشف حجاب شدند. 

وی ادامه داد : باید حجاب در درون کشور حفظ شود و این ملت به هیچ وجه از این دژ استوار کوتاه نمی‌آید. 

حجت الاسلام روحانی با بیلن این مطلب که زمانی که سنگر حجاب در درون جامعه فرو بریزد هیچ امنیتی برای زنان و نوامیس در جامعه باقی نمی‌ماند ، تصریح کرد : متاسفیم که دولت‌های گذشته بالاخص دولت هفتم و هشتم با بی‌اعتنایی از کنار حجاب و عفاف گذشتند و حتی با شعارهایی مانند آزادی دنبال مسائل دیگری بودند. 

وی با تقدیر از اقدامات خوب دولت سیزدهم ، گفت : الحمدلله در آغازین سال دولت انقلابی قانون حجاب و عفاف بعد از چندین سال از زمان تصویب به تمام دستگاه های اجرائی، دانشگاه ها و مدارس، بانک ها و سایر ارگان‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد : حجاب و عفاف فقط برای بانوان نیست بلکه درخصوص آقایان نیز باید رعایت شود. مقوله حجاب قبل از اینکه مساله انتظامی و قضائی باشد یک مقوله فرهنگی است

امام‌جمعه بابل رویکرد صدا و سیما را مورد نقد در حوزه حجاب عنوان کرد و اظهار داشت : رسانه ملی چه اقدامی در خصوص حجاب و عفاف انجام داده است؟ آیا با تبلیغ سس گوجه فرنگی تغییر فرهنگی رخ می‌دهد؟ از محضر مبارک رهبر معظم انقلاب استدعا داریم به صداوسیما درخصوص توجه بیشتر به مساله حجاب و عفاف تذکری عنایت فرمایند. 

وی افزود : از دشمن برای تبلیغات گسترده بی‌حجابی و بی‌عفتی در رسانه‌هایشان جای تعجب نیست ولی صداوسیما باید درخصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در رسانه ملی توجه بیشتری کند.

حجت الاسلام روحانی با محکوم کردن اظهارات اخیر فائزه هاشمی ، گفت : آن دخترک خبیث حسب اینکه فرزند آیت الله است به خود اجازه هر جنایت و بیان هر جمله ای را می‌دهد و انقدر وقاحت پیداکرد که می‌گوید زنانی که روسری از سرشان بر میدارند شیرزن هستند! 

وی افزود: اگر آن روزی که به پیامبر اسلام اهانت کرد با او برخورد قاطع می‌شد به خود اجازه هتاکی به حکم مسلم الهی را نمی‌داد. تقاضای قاطع مردم از دستگاه قضایی و دادستان کشور این است که با افرادی که به حکم مسلم الهی تعرض می‌کنند به شدیدترین وجهی با آن‌ها مقابله شود.

امام‌جمعه بابل با دعوت برای حضور در راهپیمایی و تجمع عفاف و حجاب، تاکید کرد : بعدازظهر روز سه شنبه ۲۱تیر روز عفاف و حجاب از ساعت ۱۸ الی ۱۹ تجمعی در پیاده راه آیت الله کریمی برقرار است. از تمام خواهران که مخاطبان اصلی هستند و از تمام برادران دلسوز جهت حضور پرشور در این اجتماع دعوت به عمل می‌آورم.

/1019272/

ارسال نظر