تحلیلگر صهیونیست: طرح تل آویو برای ائتلاف سازی علیه ایران راه به جایی نمی برد

تحلیلگر رژیم صهیونیستی به موانع و چالش های این رژیم برای شکل دادن به هرگونه ائتلافی علیه ایران در جریان سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه اشاره و پیش بینی کرد که چنین طرحی ناکام خواهد بود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، پایگاه خبری عربی ۲۱ امروز چهارشنبه در گزارشی نوشت: "اخبار انتشار یافته از سوی اسراییل به طور فزاینده ای از شکل گیری یک ائتلاف خاورمیانه ای جهت مقابله با ایران و همپیمانانش طی سفر »جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه حکایت دارد اما با توجه به چالش های موجود در برابر این رویکرد اسراییل، ارزیابی های نظامی واقعی تحقق یافتن چنین سناریویی را بعید می دانند".

این پایگاه افزود: "این رویکرد اسراییل برای تشکیل ائتلافی امنیتی - نظامی جهت مقابله با نفوذ ایران با موانعی ذاتی و واقعی روبرو است که شاید مهمترین آن سرگرم بودن آمریکا به تحولات جنگ اوکراین و مقابله با چین و نیز آماده شدن برای برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره است که احتمالا با شکست حزب دمکرات آمریکا همراه خواهد شد".

برپایه این گزارش، «عودید گرانوت» تحلیلگر رژیم صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی «اسراییل الیوم» در همین زمینه نوشت: "محافل اسراییلی در سخن خود درباره طرح ویژه بایدن برای تاسیس ائتلاف نظامی خاورمیانه ای مبالغه کرده اند زیرا مجموعه ای از چالش ها وجود دارد که مانع از تحقق یافتن چنین تلاشی است. یکی از مهمترین این موانع، سرگرم بودن آمریکایی ها به درخواست از سعودیها برای کاهش قیمت های نفت از طریق افزایش تولید است.

گرانوت افزود: موانع جدی فراروی چنین ائتلافی مانع از تحقق یافتن آن می شود. یکی دیگر از مهم ترین موانع این است که دیدار بایدن از منطقه به ویژه مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین و ملاقات با مقامات این تشکیلات بایستی به ازسرگیری مذاکرات میان آنها و اسراییل منجر شود اما نمی توان پیش بینی کرد که کابینه انتقالی اسراییل در خصوص موضوع تشکیل ایده تشکیل "دو دولت" وارد مذاکره شود.

سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به غرب آسیا از امروز ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیرماه) آغاز شد و او ابتدا وارد فلسطین اشغالی می شود و سپس رهسپار عربستان خواهد شد.

بر پایه گزارش‌های انتشاریافته از جزئیات برنامه سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا با مسئولان رژیم صهیونیستی همچون «یائیر لاپید» نخست‌وزیر جدید و «بنی گانتس» وزیر جنگ دیدار خواهد کرد و سپس در نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در عربستان حضور خواهد یافت.​

ارسال نظر