با حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار می شود؛

هفدهمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان با نیازهای ویژه

هفدهمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان با نیازهای ویژه

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هفدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور را با حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می کند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هفدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور را با حمایت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در دو بخش دانش آموزان دختر و پسر از ۲۴ الی ۳۰ مرداد در مشهد مقدس برگزار می‌کند.

برگزاری این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آن و همچنین تربیت قرآنی و رعایت سبک زندگی اسلامی در مشهد مقدس آغاز شده است.

این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی با حضور حدود ۲۷۴ دانش‌آموز برگزیده دختر سراسر کشور از ۲۴ مردادماه تا ۲۶ مرداد به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود. مسابقات دانش آموزان با نیازهای ویژه پسر نیز از ۲۷ لغایت ۳۰ مرداد برگزار خواهد شد.

دانش‌آموزانی که به این مرحله راه یافته اند، در مراحل قبلی یعنی در مراحل آموزشگاهی و استانی حدنصاب نمره لازم را کسب کرده و مجوز حضور در مرحله نهایی را پیدا کرده‌اند.
این مسابقات بعد از ۲ سال برگزاری مجازی، امسال به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم، حفظ مکتوب، صحیفه سجادیه، تفسیر، نهج البلاغه، احکام و انشای نماز به مدت دو روز به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
به منظور داوری مرحله نهایی این دوره از مسابقات از حضور ۱۵ داور برگزیده ملی و بین المللی استفاده شده است.

برگزاری مسابقات قرآن و عترت بستر مناسبی را برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن، عترت و نماز فراهم می‌کند و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دستیابی به حیات طیبه از اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت تلقی شده است. همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، هدایت دانش‌آموزان به حیات طیبه در کلیه ابعاد فردی و اجتماعی، از راهبردهای آموزش و پرورش است.

 

ارسال نظر