فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور/ بانوان ظرفیت ناشناخته بخش فرهنگی هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور خبر داد و گفت: بانوان ظرفیت نهفته و ناشناخته بخش فرهنگی و پژوهشی در کشور هستند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور عصر امروز در افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) دماوند با اشاره به جایگاه بانوان در جامعه اظهار کرد: در بحث بانوان همه توافق داریم که دوست و دشمن حساب خاصی بر این گروه برای ایجاد اصلاح یا افساد دارد.

وی افزود: کسانی که در فعالیت‌های پژوهشی و جامعه شناختی دست‌اندرکار هستند به تعبیر مناسبی دست یافتند مبنی بر اینکه انقلاب امام راحل در 15 خرداد به ثمر نرسید، چراکه بانوان حضور نداشتند، اما انقلاب در 22 بهمن با نقش‌آفرینی بانوان به نتیجه رسید.

*حوزه‌های علمیه محصول انقلاب هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: وقتی که بانوان به کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند در ایجاد اصلاح و شایسته‌سازی جامعه بسیار مؤثر هستند و اگر نظامی بتواند از طریق گوهرهای پاک بانوان از این فرصت اجتماعی استفاده کند، بسیار امیدبخش و چشم‌انداز روشنی خواهد داشت.

بهجت‌پور با اشاره به افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران دماوند تصریح کرد: دخترانی که با تربیت در این مدرسه، توفیقی در اصلاح خانه، خانواده و محیط اجتماعی به دست می‌آورند، متصدیان راه‌اندازی این مدرسه در ثواب آن شریف هستند؛ اگر ایجاد فضا برای بانوان ارزش نداشت، قرآن به تفسیر در سوره‌های آل عمران و مریم، مسأله کفالت حضرت مریم (س) را مطرح نمی‌کرد.

وی بیان کرد: از افتخارات حوزه علمیه این است که هر دستگاه تعلیمی و تربیتی ذیل نظام آموزشی واحد اداره شده است و حوزه‌های علمیه و شورای مدیریت محصول انقلاب هستند؛ حوزه علمیه تصمیم گرفت که دو دستگاه کاملاً جدا برای امور برادران و خواهران شکل دهد.

*بانوان ظرفیت ناشناخته بخش فرهنگی هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه 500 مدرسه علمیه در کشور وجود دارد، افزود: تعداد مدارس علمیه خواهران از مدارس برادران بیشتر است؛ در طول 22 سال حوزه تمرکز کرد تا کرامت بانوان را در مسأله تعلیم و تربیت دینی از این طریق جبران کند و فشار برای تأسیس مدرسه علمیه خواهران بر ما بسیار زیاد است و سال گذشته 80 تقاضای جدید را رد کردیم.

بهجت‌پور با اشاره به اینکه به سرعت سطح دو آموزشی در حوزه خواهران فعال شده است، گفت: در 125 محل سطح سه حوزه در 12 رشته برای خواهران تدریس می‌شود و تمام تلاش ما بر این است که استفاده از آقایان را در تدریس سطح دو و سه برای خواهران به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: در 25 مدرسه، سطح چهار آموزشی را برای خواهران تدریس می‌کنند و بانوان ظرفیت نهفته و ناشناخته بخش فرهنگی و پژوهشی در کشور هستند؛ باید همچون همچون امام راحل و مقام معظم رهبری به توانایی و قابلیت‌های بانوان اعتماد کنیم.

*مشکلات عفاف و عجاب به دست بانوان رفع می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: امروز مشکلاتی که در مسأله عفاف و حجاب وجود دارد، اگر به طور مستقیم این مسائل را به بانوان بسپارند، آن را برطرف می‌کنند و مشکل اینجاست که بانوان کنش‌گر اصلی موضوع نیستند.

بهجت‌پور افزود: در سیل اخیر استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان، بانوان چنان در امداد فرهنگی به خانواده‌های آسیب‌دیده بروز و ظهور کردند که همه مسؤولان استان‌ها به این حضور شیرزنانه و مجاهدانه دست مریزاد گفتند.

وی تأکید کرد: از مسؤولان می‌خواهیم که فرصت حضور بانوان در عرصه‌های مختلف را فراهم کنند؛ هر مقدار که بانوان حس حضور جدی داشته باشند، اشتیاق و انگیزه آن‌ها برای همراهی با فعالیت‌های حوزه‌های علمیه بیشتر خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: حوزه علمیه محصول گزینش بهترین و خالص‌ترین‌هاست و نباید از طریق اطلاعیه طلبه جذب کرد و مدیران حوزه‌ها باید مادرانه با خانواده‌ها تماس گیرند و افراد صالحی برای تربیت به این فضای معنوی وارد کنند.

 

ارسال نظر