۴۵ کشته بر اثر حمله افراد مسلح در نیجریه

مقامات نیجریه‌ای روز جمعه اعلام کردند در حمله شبه نظامیان مسلح به شهر فارو واقع در شمال غرب این کشور ۴۵ نفر کشته شدند.

به گزارش روز جمعه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابوبکر الیاس یک ساکنس شهر فارو گفت: شبه نظامیان مسلح حدود ساعت ۱۲ ظهر (به وقت محلی) با بیش از ۱۰۰ موتورسیکلت به شهر فارو حمله کرده و به سمت مردم تیراندازی کردند. 
مقامات در بیمارستان‌های شهر فارو اعلام کردند تا عصر روز جمعه، ۴۵ جسد به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند درحالی که بیش از ۲۰ نفر نیز به دلیل جراحت بستری شده‌اند. 
برنامه توسعه سازمان ملل روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که درگیری‌های شمال شرقی نیجریه با شورشیان و گروه‌های مسلح منجر به کشته شدن نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر تا پایان سال ۲۰۲۰ شده است. 
درگیری‌ها در شمال شرقی نیجریه و فعالیت‌های بوکوحرام در منطقه یکی از بدترین بحران‌های بشری جهان را موجب شده است؛ میلیون‌ها نفر نیازمند کمک هستند و از هر ۱۰ کودک زیر ۵ سال ۹ نفر به دلیل بیماری‌ها و مشکلات گوارشی ناشی از سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند. به طور متوسط ۱۷۰ نفر در این کشور هر روز می‌میرند. 
افراد مسلح در سال‌های اخیر حملات خود را به جوامع محلی منطقه افزایش داده و هزاران نفر را مجبور به فرار از خانه‌های خود و مهاجرت به نیجر کرده‌اند. مهاجمان به دلیل آدم ربایی دسته جمعی در مدارس شناخته شده‌اند. 
نیجریه بیش از ۱۲ سال است با گروه‌های تروریستی چین بکو حرام و داعش درحال جنگ است، جنگی که نشانی از پایان یافتن آن مشاهده نمی‌شود. 

 

ارسال نظر