بیش از ۲۰ زخمی در درگیری نیروهای امنیتی لبنان با خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت

نیروهای امنیتی لبنان سه شنبه به سمت معترضانی که از ظهر مقابل ساختمان منزل محمد فهمی، وزیر کشور در بیروت، پایتخت لبنان جمع شده بودند، گلوله شلیک کردند که به گفته شاهدان عینی باعث زخمی شدن چند تن شد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از المیادین، عصر سه شنبه تعدادی از خانواده‌های کشته‌های بندر بیروت در مقابل خانه وزیر کشور تحصن کردند.

این چندمین روز متوالی از تجمع خانواده‌های قربانیان مقابل منزل مسئولان این کشور با درخواست برای لغو مصونیت چهره‌های سیاسی و امنیتی دخیل در انفجار و مجازات عوامل آن است.

طی این تظاهرات که در میان حضور گسترده نیروهای امنیتی برگزار شد، خانواده‌های قربانیان انفجار و فعالان تصاویر کشته‌ها را بلند کردند و علیه فهمی شعارهایی سر دادند.

آنها همچنین خواستار لغو مصونیت مسئولین برای آشکار کردن حقیقت و پاسخگویی به شبهات درباره انفجار شدند.

به گفته خبرگزاری رسمی لبنان، تظاهرکنندگان توانستند به ورودی اصلی ساختمان وارد شوند و در پی آن درگیری‌هایی میان معترضان با نیروهای امنیتی رخ داد که به زخمی شدن شماری از دو طرف از جمله ۲۰ نیروی امنیتی منجر شد.

به گفته شاهدان عینی معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و در مقابل نیروهای امنیتی با گاز اشک آور و گلوله مشقی پاسخ دادند.

طارق البیطار، بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت اوایل ژوئیه جاری از وزیر کشور لبنان خواسته بود اجازه دهد از عباس ابراهیم، مدیر کل دستگاه امنیت ملی لبنان و پنج تن از فرماندهان امنیتی و نظامی این کشور از جمله جان قهوجی، فرمانده سابق ارتش بازجویی کند.

همچنین البیطار لغو مصونیت پارلمانی سه وزیر سابق را جهت بازجویی از آنها دراین پرونده خواستار شد و اعلام کرد که قصد دارد از حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان نیز بازجویی کند.

روز جمعه نیز برخی از خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت در اعتراض به تصمیم فهمی مسیر منتهی به ساختمان وزارت کشور را مسدود کرده و شعارهای خشم‌آلودی علیه او سر دادند.

انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰ کشته و حدود ۶۰۰۰ زخمی برجای گذاشت و خسارات مالی سنگینی را به ساختمان‌های مسکونی و تجاری اطرافش وارد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر