کنایه مقام روس به آمریکا در ایجاد وضع نابسامان در افغانستان

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مطلبی توام با کنایه، از نقش آمریکا در وضعیت نابسامان بوجود آمده در افغانستان انتقاد کرد.

 به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در کانال تلگرام خود به تصمیم دولت آمریکا برای آغاز انتقال نیروهای افغان که برای نظامیان این کشور با جمله‌ای از «میخاییل ژوانتسکی» نویسنده طنزپرداز فقید روس، واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: در این وضعیت یاد سخن ژوانتسکی افتادم که گفت: «وضعیت را درست کرد. بطوری که بیایید و نظم کامل برقرار است».

وی به نقل از مطلب ژوانتسکی نوشت: آمریکایی‌ها چنان دمکراسی را در افغانستان برقرار کرده‌اند که می‌توان مردم را از این کشور خارج کرد و دیگر به آنجا بازنگرداند. همه چیز به این شکل است.

 آمریکا اعلام کرده است که از اواخر ماه جولای جاری شروع به تخلیه نیروهای افغانی خواهد کرد که با نظامیان آمریکایی در دوران اشغال افغانستان، همکاری کرده‌اند.

مقامهای روسیه بارها از وضعیت افغانستان انتقاد کرده و آمریکا و متحدان غربی این کشور را مسوول بروز وضعیت کنونی در این کشور خوانده‌اند. 

در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه «طالبان» به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن‌تر کرده است.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، آمریکا تاکنون ۹۵ درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف در آورده است.

ارسال نظر