قیس خزعلی: ماندن نیروهای آمریکا در عراق هزینه سنگینی خواهد داشت

«قیس الخزعلی» دبیر کل «جنبش عصائب اهل الحق» عراق با اشاره به اینکه «خروج نیروهای آمریکایی از عراق دروغ و فریب است»، اصرار بر ماندن را برای آمریکایی‌ها، پرهزینه توصیف کرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دبیر کل عصائب اهل الحق امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی افزود: بیانیه (توافق) دولت عراق و آمریکا هیچ اشاره‌ای به خروج نیروهای آمریکایی، تعداد نیروهای زمینی و تجهیزات و نیز تعداد مستشارانی که در عراق می‌مانند، ندارد.

وی مذاکرات دولت عراق با آمریکا و توافق حاصل شده را فریبکاری و دروغ توصیف و تصریح کرد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا و عراق منظور از نیروهای عملیاتی و بحث خروج آنها به صراحت بیان نشده است. همچنین نقض حاکمیت عراق با پروازهای آمریکا در آن نیامده است.

الخزعلی توضیح داد که پرنده‌های آمریکایی در آسمان بغداد برای اهداف جاسوسی متمرکز شده‌اند. وی پرسید: پهپادهای اطلاعاتی روی استان‌های مرکز و جنوب عراق چه می‌کنند؟ این پروازها با هدف تجسس و زیر نظر گرفتن گروه‌های مقاومت و «الحشد الشعبی» است.

وی افزود: گروه‌های مقاومت فریب بیانیه‌ها را نمی‌خورند و به گام‌های واقعی روی زمین می‌نگرند.

دبیر کل عصائب اهل الحق با بیان اینکه تبدیل نیروهای عملیاتی به نیروهای آموزشی و مستشاری به معنای عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق است، خاطر نشان کرد: این گونه اظهارات، فریب و دروغی بیش نیست.

الخزعلی تاکید کرد: آمریکای اشغالگر، بدون اقدام قوی مقاومت به سادگی از کشور عراق خارج نخواهد شد.

بر اساس توافق نهایی بین واشنگتن و بغداد که اوایل هفته جاری در جریان سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به آمریکا امضا شد، کاخ سفید وعده داده که نیروهای رزمی آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ تماما از عراق خارج شده و تنها تعدادی از نظامیان این کشور برای امور آموزشی و مستشاری در عراق باقی خواهند ماند.

 

ارسال نظر